سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقاجری در نطق میان‌دستور:

تیم مذاکره کننده چون کوهی استوار در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا بایستد

یک نماینده مجلس گفت: گروه مذاکره کننده ایران باید چون کوهی استوار در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا بایستد و ذره‌ای پا پس نکشد که این خواسته مقام معظم رهبری، مجلس و ملت شریف ایران است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 6 آبان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: نیروهای ارتش عراق در روزهای گذشته با حمایت نیروهای مردمی و عشایر در یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی توانست به طور کامل بر شهر "جرف‌الصخر" و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را پایین بکشد.  
 
عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: این دومین موفقیت نظامی است که ناشی از هماهنگی میان همه یگان‌های ارتش عراق و نیروهای مردمی است که نکته برجسته آن نقش پررنگ گروه‌های مردمی هستند که عمدتا با لبیک مراجع و علمای عراق و به فرماندهی سردار سلیمانی هدایت می‌شوند.  
 
وی بیان داشت: سردار سلیمانی شیرمردی است که رسانه‌ها و مقامات غربی به قدرت نفوذ وی اذعان دارند و این سردار با کمک جوانان و مسلمانان عراق در فتح دو شهر آمرلی و جرف‌الصخر در عراق کار بزرگی را انجام داد که در ائتلاف غربی عربی ضد داعش به رهبری آمریکا هنوز نتوانسته در عین العرب و یا همان کوبانی کاری انجام دهد.
 
نماینده بندر ماهشهر اظهار داشت: این روزها که زمان مذاکرات گروه 1+5 با ایران رو به اتمام است دشمن قسم خورده جمهوری اسلام ایران یعنی آمریکا تمام تلاش خود را در جهت ضایع کردن حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران به کار گرفته است لذا پرواضح است که تیم مذاکره کننده ایران باید با رعایت خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری جهت احقاق حقوق هسته‌ای ایران نهایت تلاش خود را انجام دهد.  
 
آقاجری در ادامه افزود: گروه مذاکره کننده ایران باید چون کوهی استوار در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا بایستد و ذره‌ای پا پس نکشد که این خواسته مقام معظم رهبری، مجلس و ملت شریف ایران است.  
 
وی خطاب به دولت گفت: ما از دولت می‌خواهیم که نسبت به شفاف سازی مذاکرات و اطمینان از حرکت در چارچوب‌های ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری اطلاع‌رسانی کافی را به نمایندگان مجلس و مردم ایران انجام دهد.
 
عضو کمیسیون انرژی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان‌های بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان  از نظر وسعت بزرگترین میزان وسعت را داراست و از نظر جمعیت حدود 450هزار نفر و از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که 21 مجتمع پتروشیمی، دو منطقه گاز و نفت و دو منطقه گمرک و سه چهارم ساحل خلیج فارس در این منطقه است و متاسفانه دارای یک نماینده در مجلس می‌باشد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که چندین حوزه انتخابیه در استان فقط یک شهرستان و جمعیتی حدود 150 هزار تا 750 هزار نفر دارای چند نماینده در مجلس هستند.
 
نماینده بندرماهشهر گفت: اخیرا در کمیسیون شوراهای مجلس یک نماینده سهم استان خوزستان را برای مناطق دیگر در نظر گرفته که از لحاظ موقعیت و جمعیت با حوزه انتخابیه من قابل مقایسه نیست لذا از کمیسیون شوراهای مجلس، هیئت رئیسه مجلس و هم چنین ریاست مجلس انتظار دارم با اصلاح مصوبه کمیسیون که خلاف اصل 3 قانون اساسی است اقدام لازم را به عمل آورد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، انرژی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.