سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

معلمان و دانش آموزان پژوهنده می شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: معلمان و دانش آموزان پژوهنده می شوند.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی زرافشان در پاسخ به این سوال که چه نوع پژوهش هایی می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند تا یک آموزش و پرورش پویا داشته باشیم؟ اظهارداشت: تقریبا تمام پژوهش های تعریف شده می توانند به این اقدام کمک شایانی کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که پژوهش های بنیادی، کاربردی و توسعه ای از انواع این پژوهش ها به شمار می آید، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای رفع مشکلات خود و نگاه به آینده نیاز به پژوهش های کاربردی و بنیادی دارد.

وی با اشاره به این که ما در سطح آموزشگاه ها نیاز به اقدام پژوهی داریم، افزود: طرح معلمان پژوهنده برای بردن پژوهش به کلاس و درگیر کردن معلمان به پژوهش به کار می رود تا به این طریق معلمان و دانش آموزان پژوهنده شوند.

زرافشان با توجه به گستردگی و تنوع کار آموزش و پرورش، انواع پژوهش ها ضروری است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات که چندین سال است در آموزش و پرورش آغاز شده و جریان خوبی نیز داشته است، بحث معلمان پژوهنده و شورای پژوهشی استان ها است.

وی افزود: زمانی که آقای فانی معاون آموزشی بود، 300 پژوهشسرا در کشور راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند. این پژوهشسراها حاصل کار دانش پژوهشگراها است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی آمده که 100 پژوهشسرای دیگر نیز تاسیس شود. برای عملیاتی کردن تعداد آن ها باید مجوز گرفته و برای اجرایی کردن اساس نامه باید بازنگری هایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.