سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس هیات مدیره شرکت نیکسازان:

4 هزار واحد تولیدی بدون رعایت استاندارد پنجره تولید می‌کنند/ کاهش تعرفه واردات، تولید کننده پروفیل را متضرر کرد

رییس هیات مدیره شرکت نیکسازان گفت: در ایران 4000 واحد تولیدی به صورت زیرپله‌ای و با ماشین‌آلات ساده داریم که بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به تولید پنجره می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سعید ملکی درنشست خبری  با بیان اینکه پلیمر، پلیونیلپلورایت یکی پلیمر عایق نسبت به گرما و سرما و مقاوم نسبت به رطوبت است اظهار داشت: این پروفیل در ایران با کیفیت قابل رقابت با محصولات اروپایی تولید می‌شود و ایران چهارمین کشور در کیفیت تولید صنعت پروفیل است.

رییس هیات مدیره شرکت نیکسازان افزود: میزان مصرف داخل 60 تا 100 هزار تن در سال است که اگر واحدهای تولید با صددر صد ظرفیت خود تولید کنند،امکان تولید 50 هزار تن مازاد بر مصرف داخل می‌توان تولید کرد.

وی با بیان اینکه تغییر تعرفه در سال گذشته (تعرفه از 25 درصد به 15 درصد رسید) آسیب جدی به تولید پروفیل زد گفت: قیمت پروفیل وارداتی در ایران پایین آمده وتولید کنندگان را دچار مشکل کرده است به گونه‌ای که واحدهای تولیدی تنها با 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

به گفته وی برای تولید پروفیل در ایران 150 میلیون یورو در ایران سرمایه‌گذاری شده است.

 ملکی با بیان اینکه قیمت تمام شده محصولات ما بالا است گفت: پروفیلهای وارداتی بعضا با درجه 2 و3 کیفیت وارد می‌شوند که این موضوع ما را دچار مشکل کرده است.

رییس هیات مدیره شرکت نیکسازان با بیان اینکه کشور ترکیه یک تولید قوی در تولید پروفیل upvc است افزود: ترکیه بازارهای هدف را پوشش داده است و مثلا از طریق ایران به کشور افغانستان صادرات انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات توسط دولت می‌تواند قیمت تمام شده را کاهش دهد گفت: 30 تا 40 درصد قیمت تمام شده محصول، به دلیل مواد اولیه وارداتی است.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه یراقالات 90 درصد به کشور ترکیه و آلمان وابسته هستیم.

ملکی در ادامه با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت انرژی در سال آینده و مصوبه هیات دولت برای عایق‌سازی ساختمانها باید 85 میلیون پنجره عایق‌سازی شود گفت: این مساله موجب کمتر شدن هدر رفت انرژی، سرانه مصرف انرژی و میزان آلاینده محیطی می‌شود.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی 70 درصد ساختمانها مجهز به پنجره‌های upvc هستند و این میزان در ترکیه 76 درصد است که متاسفانه در ایران به خصوص شهرستانها این مساله بسیار ضعیف است.

وی تصریح کرد: طبق تبصره 13 پنجره همه ساختمانها باید دو جداره باشند اما این مساله در شهرستان و روستاها بسیار کم اجرا می‌َشود.
ملکی همچنین با بیان اینکه در تولید پنجره در ایران بحث رقابت وجود ندارد گفت: در ایران 4000 واحد تولیدی به صورت زیرپله‌ای و با ماشین‌آلات ساده داریم که بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به تولید پنجره می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنجره ، استاندارد ، تعرفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.