سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشتازی احزاب طرفدار غرب در انتخابات پارلمانی اوکراین

طبق شمارش اولیه آراء انتخابات پارلمانی در اوکراین، احزاب طرفدار غرب پیروزی بزرگی را در انتخابات پارلمانی اوکراین بدست آورده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق شمارش اولیه آراء انتخابات پارلمانی اوکراین، احزاب طرفدار غرب در این انتخابات پیروزی بزرگی را بدست آورده اند.

طبق آمار اولیه حزب "پترو پروشنکو" و نیز حزب" ارسنی یاتسنیوک "،حزب هم پیمان پروشنکو، هرکدام بیش از 21 درصد از آراء را از میان 29 حزب رقیب به دست آورده اند.

"پترو پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین شب گذشته دو ساعت پس از بسته شدن مراکز رأی گیری از مردم اوکراین به خاطر حمایت اکثریت از دموکراسی و طرفداری از اوکراین و اروپا تشکر کرد.

وی گفت: اکثریت رأی دهندگان از نیروهای سیاسی که از طرح صلح حمایت می‌کنند و تلاش برای حل سیاسی مشکل منطقه دونباس ( در شرق اوکراین که نیروهای دولت اوکراین با جدایی طلبان در آن درگیر هستند) دارند حمایت کردند.

پس از شمارش یک چهارم آراء، کمیسیون مرکزی انتخابات از پیشتازی جبهه ملی که حزب یاتسینیوک می‌باشد با 21.67 درصد در مقابل حزب پروشنکو با 21.63 درصد خبر داد.

طبق آمار بدست آمده که نظرسنجی‌ها نیز آن را تأیید می‌کنند انتظار می رود که حزب دیگری از طرفداران اروپا، از غرب اوکراین، در جایگاه سوم قرار گیرد.

پروشنکو اعلام کرده است که حزب "جبهه ملی" شریکی اصلی در هر ائتلاف پارلمانی می‌باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.