سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با شبکه العراقیه؛

العبادی:‌ آزادی جرف الصخر الگویی برای آزادسازی تمام عراق است

نخست وزیر عراق آزادسازی منطقه جرف الصخر استان بابل را الگویی برای آزادسازی دیگر مناطق در مبارزه با داعش خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  نخست وزیر عراق تاکید کرد آزادسازی منطقه جرف الصخر استان بابل با همکاری نهادهای مختلف امنیتی و نظامی این کشور الگویی برای آزادسازی دیگر مناطق در مبارزه با داعش خواهد بود. 

 حیدر العبادی در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی العراقیه در امان افزود: سفر من به اردن در چارچوب تقویت همکاری های امنیتی بین دو کشور برای مقابله با گروه تروریستی داعش بود. 

العبادی گفت: خطر داعش فقط عراق را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه همه کشورهای منطقه با این خطر روبرو هستند. 

وی خاطر نشان کرد: این سفر به دعوت طرف اردنی انجام شد. اردن به شدت درباره خطر داعش نگران است، زیرا تهدید این گروه برای همه منطقه است. 

نخست وزیر عراق گفت: همه عراقی‌ها امروز با داعش می جنگند. آزادسازی جرف الصخر الگویی درباره همکاری همه عراقی‌ها برای آزادسازی دیگر مناطق بود. همه جهان از این شرایط در عراق خرسند است. 

حیدر العبادی افزود: اردن بر همکاری اطلاعاتی و امنیتی با عراق در مبارزه با داعش اصرار دارد و این مسئله برای ما هم مهم است. داعش فقط عراق را تهدید نمی کند، بلکه اردن و دیگر کشورها را هم تهدید می کند. همه ما با تهدیدات مشترکی روبرو هستیم. ما دیدار طولانی با پادشاه اردن داشتیم که در آن مسایل اساسی در این چارچوب مطرح شد. پادشاه اردن بر آمادگی همه جانبه این کشور برای همکاری شفاف با طرف عراقی در همه زمینه ها تاکید کرد. اردنی ها داعش را خطر واقعی برای خود می دانند و همانطور که پادشاه و نخست وزیر این کشور تاکید کردند، اجازه تعرض به عراق یا فعالیتی علیه عراق در اردن را نخواهند داد. نظام عراق دموکراتیک و منتخب مردم است.

انتهای پیام/
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی النیل مصر در خبری فوری از آغاز نشست پارلمان عربی در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره خبر داد و اعلام کرد بررسی آخرین تحولات مربوط به کشورهای عربی در دستور کار این نشست قرار دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.