سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسیقی درمانی تکنیکی برای درمان اختلالات روانی است

موسیقی درمانی یک روش درمانی در اختلالات روانی محسوب می‌شود که آشنایی با مبانی تئوریک موسیقی درمانی و نیز آموزش‌ اولیه اصولی علمی نیز ضرورت دارد.

میترا خلف‌بیگی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: موسیقی درمانی برای اهداف درمانی تاریخچه طولانی دارد و در مورد اثرات درمانی آن تحقیقات متعددی بعمل آمده است. 

وی با توجه به تحقیقات بعمل آمده موسیقی درمانی گفت: در دنیای حاضر موسیقی درمانی بعنوان یک علم رفتاری تعریف شده که از انواع خاص موسیقی و ویژگی‌های آن برای تاثیر بر تغییرات رفتار ذهنی مزمن، آلزایمر، بیماران با وابستگی شیمیایی، انواع اختلالات روانی و نیز برای تبدیل رفتار کودکان با اوتیسم و اختلالات نافذ رشدی استفاده شده و با موفقیت متوسط همراه بوده است. 

خلف‌بیگی افزود: شواهد نشان می‌دهد موسیقی می‌تواند در تولید و بازسازی سلولهای عصبی و پلاستی سیتی موثر باشد و همچنین توسط تغییر سطح استروئید‌ها در مدارهای شنوایی و همچنین مدارهای عاطفی و سیستم هیجانی می‌تواند بر ادراک فضایی و عملکردهای‌شناختی اثر داشته باشد. 

وی اذعان داشت: فرم و ساختار منسجم موسیقی می‌تواند باعث ارتقا سلامتی و تندرستی در بیماران سایکوتیک شده و در توانبخشی روانی – اجتماعی افراد دچار بیماری‌های شدید مزمن روانپزشکی مفید واقع شود و کیفیت زندگی این افراد را ارتقا ببخشد. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.