سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن ترک سیگار در آسایشگاه کهریزک

حضور انجمن نیکوتینی ها در بین مددجویان کهریزک

انجمن نیکوتینی ها مدت 2 سال است که دربین مددجویان کهریزک حضور دارند و تواسته اند 53 نفر از مددجویان این مرکز را تشویق به ترک سیگار نمایند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مصرف سيگار و عوارض متعدد ناشي از آن بويژه در سالمندان ، مسئولان سلامت آسايشگاه خیریه کهریزک را بر آن داشت تا در این جهت اقدامات موثری انجام دهند.
 
به همين منظور براي تشويق سالمنداني كه مدتهاست با مصرف سيگار دچار انواع عوارض جسماني شده اند ، انجمن نيكوتيني هاي گمنام وارد آسایشگاه شد تا با تشكيل جلسات منظم و ارائه انواع راهكارهاي علمي و تجربي در ميان سالمندان سيگاري  این مجموعه سعي در تشويق آنان براي ترك مصرف سيگار دارد .  
 
اين جلسات با استقبال خوب مددجويان سيگاري و كساني كه موفق به ترك سيگار شده بودند مواجه شد که درآن ، علاوه بر آموزش و ارائه راهكارهای مناسب  توسط برخي اعضاء انجمن نيكوتيني هاي گمنام ، سالمندان حاضر نيز تجربيات خود را در طول مدت ترك و انواع سختي هايي كه با آن مواجه شده بودند در اختيار ساير دوستان سيگاري خود قرار مي دهند تا آنها را نیزتشویق  به ترك سيگار نمایند.

گفتني است در طول 2 سال فعاليت مستمر انجمن نيكوتيني هاي گمنام در آسايشگاه كهريزك تاكنون 53 مددجوي اين مركز كه عمدتاً افراد سالمند هستند موفق به ترك سيگار شده اند .

همچنين قابل ذكر است با همت و پيگيري مددكاران خوب مجموعه در يك ماهگي ، 3 ماهگي و يكسالگي ترك سيگار توسط مددجويان ، براي تشويق آنان در استمرار اين حركت صحيح ، جشن تولد ترك سيگار گرفته مي‌شود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.