سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده داعش از سلاح های آمریکایی علیه آمریکاییها

تروریستهای داعشی از سلاح های آمریکایی و کشورهای عربی ائتلاف غربی _ عربی برای جنایات خوداستفاده میکنند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ مکس آبراهامز ،استاد دانشگاه نورث ایسترن در گفتگوبااین شبکه اظهار داشت : در پایان ماه سپتامبر پنتاگون معامله ای 251میلیون دلاری را امضا کرد و بر اساس آن تعداد بیشتری موشک خریداری نمود . این خریداز نظر اقتصادی نویدآور تشدید جنگ های آمریکا درسطح دنیاست. تصور می کنم ایالات متحده در مسیر اطاعت از فرمانی این هزینه سنگین را بر دوش خود متحمل کرده است. 

بر اساس تخمین پنتاگون ،ایالات متحده بطور متوسط روزانه 8 میلیون دلار صرف حملات هوایی درکشورهای مختلف می کند . نکته جالب توجه این است که از زمانی که جنگ های آمریکا در کشورهای مختلف اوج گرفته است سهام شرکت ها و کارخانه های وابسته به امور جنگی و نظامی از جمله کارخانه های اسلحه سازی به شدت افزایش یافته است. 

این شرکت ها هر روز با قراردادهای بزرگ و بزرگتری از خرید موشک ها مواجه می شوند و در حقیقت هزینه های جنگ های آمریکا بطور برابر درمیان این شرکت ها توزیع نمی شود. 

این استاد دانشگاه افزود: باتوجه به اینکه سهام شرکت های تولیدکننده سلاح در آمریکا به شدت افزایش داشته است، می توئان دریافت که آنها نیز خواستار ادامه جنگ های آمریکا در دنیا هستند . چنانچه شما در یکی از مشاغل نظامی و جنگی فعالیت داشته باشید ازاینکه مشتریان شما هر روز بیشتر شوند استقبال میکنید . صنایع جنگی نیز در آمریکا طبق سیاستهای جنگ افروزانه کاخ سفید به رونق بی سابقه ای دست پیدا کرده اند بنابراین بدیهی است که ازتداوم ناآرامی ها در خاورمیانه و سایر نقاط دنیااستقبال کنند .

اگر ساعت ها را به عقب بازگردانیم و به تابستان سال جاری برسیم ؛ هنگامی که تروریست های تکفیری _ بعثی در حال گسترش دامنه اشغالگری های خود در سوریه و عراق بودند این انتظاروجودداشت که پنتاگون کمک هایمالی و تسلیحاتی خود به تروریست ها را متوقف نماید . چرا که جنگ منطقه به عراق کشیده شده؛ کشوری که اوباما بهتازگی نیروهای ارتش آمریکا را از آن بیرون کشیده بود . 

رییس جمهوری آمریکا قول داده که در دسامبر سال جاری نیز نظامیان آمریکایی را از خاک افغانستان بیرون آورده و بهاشغال کابل پایان دهد . اگر شما یکی از پیمانکاران بخش نظامی و جنگی درآمریکا باشید از شنیدن چنین خبری خوشحال نخواهیدشد . بنابراین می توان تاحدودی ضرورت عدم اقدام آمریکا در مبارزه با تروریست های داعشی رادریافت. 

وی افزود : واقعیت این است که بخش های نظامی و جنگی در آمریکا تقویت کننده اقتصاد این کشور هستند و بر همین اساس برنامه ریزی میشوند . رشد اقتصادی مناسب و اشتغال زایی در آمریکا دچار رکود است اماصنایع دفاعی و نظامی با سرعت در حال پیشرفت و سودآوری هستند . 

بر اساس شاخص های معتبری مانند " استاندارد اند پور " ، می توانیم تفاوت فاحش میان رشداقتصادی در بخش نظامی آمریکا باسایر بخش ها را مشاهده کنیم. علاوه بر ایالات متحده ، کشورهای اروپایی و متحدان عربی آمریکا نیز از این روند رو به رشد در جنگ افروزی های بین المللی  بهره می برند . 

تولیدکنندگان سلاح ،تانک ها ، جنگنده ها ، ناوهای جنگی و سایر تسلیحات نظامی در جنگ های آمریکا تنها کارخانه ها و شرکت های آمریکایی نیست . بسیاری از صنایع نظامی در کشورهای اروپایی و عربی نیز از پیشروی ها و جنایت گری های داعش در عراق و سوریه سود می برند . 

از جنبه دیگر اینکه ،با حضور و فعالیتهای داعش بسیاری از کشورها برای تهیه و تسلیح هرچه بیشتر ارتش خود به منظور مقابله با این تروریست ها احساس نیاز می کنند . آنها با اهداف دفاعی و برای جلوگیری از گشترش و رشدتروریسم در خاورمیانه باید به سراغ شرکت ها و کارخانه های تولید تسلیحات جنگی _ که عمدتا در غرب وجوددارد _ بروند. 



انتهای پیام/ 
برچسب ها: آمریکا ، داعش ، سلاح ، کشور ، آمریکایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.