سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم "زباله" بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم "رم"

فیلم "زباله" ساخته "استفن دالدری" به عنوان بهترین فیلم این جشنواره برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران  به نقل از ورایتی؛ فیلم "زباله" ساخته "استفن دالدری" کارگردان "بریتانیایی"، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم "رم" را دریافت کرد.

بنابراین گزارش؛ داستان این فیلم درباره‌ی 3 کودک است که در یک شهر زباله نزدیک "ریو" زندگی می‌کنند. آن‌ها موفق به یافتن اسناد و مدارکی می‌شوند که فساد را در دستگاه سیاسی "برزیل" ثابت می‌کند. این فیلم شباهت‌های زیادی به فیلم "هندی" "میلیونر زاغه نشین" دارد که در همین "ریو" به نمایش در آمد.
 
بر اساس این گزارش؛ فیلمنامه این فیلم را "ریچارد کورتیس" به رشته تحریر درآورده است. در این فیلم "مارتین شین" و "رونی مارا" و بسیاری از بازیگران بومی "برزیل" ایفای نقش کرده‌اند.  کمپانی "یونیورسال" کار توزیع خارجی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. "دالدری" پیش از این 3 فیلم "بیلی الیوت"، "ساعات" و "کتاب خوان" را کارگردانی کرده است که همه نامزد کسب جایزه اسکار شده‌اند.
 
لیست کامل جوایز به شرح زیر است:
 
جایزه "سینما دی اوگی": 12 شهروند ساخته "ژو آنگ" (چین)، جایزه "موندو" : "هیدر" ساخته "ویشال بهارد واج" (هند)، جایزه "سینما ایتالیا" : "بسیار خوب" ساخته "روان جانسون" (ایتالیا)، جایزه بهترین مستند: "درجستجوی خدیجه" ساخته "فرانچسکو جی راگاناتو" (ایتالیا)، جایزه بهترین و اولین کارگردانی: "آندریا دی استفانو" برای فیلم "اسکوبار: بهشت گمشده"، جایزه "نگاه ویژه": "تابستان آخر" ساخته "لورنزو گوارا سراگنولی" است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فیلم ، زباله ، رم ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.