سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه ایندیپندنت

اکنون زمان مناسبی برای رسیدن به توافق با ایران است/ انتصاب "روحانی" به سمت ریاست‌جمهوری، کمک شایانی به مذاکرات کرده است

روزنامه ایندیپندنت مدعی شد: با توجه به نزدیک شدن منافع ایران و غرب در خاورمیانه، اکنون زمان مناسبی برای توافق هسته ای است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم "راب هستینگز" نوشت: اکنون پس از سال‌ها تحریم ایران، مذاکرات در وین میان ایران و نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 به اوج خود نزدیک می شود. ضرب الاجل 24 نوامبر نیز در حال نزدیک شدن است.

این روزنامه نوشت: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های نیروگاه نطنز و دیگر مراکز هسته ای اعلام شده در سراسر جمهوری اسلامی نظارت دارند و می گویند همه چیز مشروعیت دارد، بنابراین می توان نتیجه گرفت که همه مواد هسته ای در ایران برای فعالیت های صلح آمیز است.

دکتر "مایکل آکسورسی"، رئیس سابق بخش مربوط به ایران در وزارت امور خارجه انگلیس گفت ایران تمایل دارد توانایی ساخت یک بمب هسته ای را داشته باشد اما واقعا آن را نمی سازد .

در ادامه این مقاله آمده است با توجه به این که منافع ایران و غرب در جنگ بر ضد داعش و تمایل برای ایجاد ثبات در عراق و افغانستان در حال نزدیک شدن به یکدیگر است، به نظر می رسد اکنون زمان مناسبی برای رسیدن به یک توافق است. انتخاب حسن روحانی که فردی نسبتا میانه رو است و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را نیز در گذشته هدایت کرده است، به عنوان رئیس جمهور این کشور به این مسئله کمک کرده است.

"جک استراو"، وزیر امور خارجه سابق انگلیس گفت: خطر اعتماد بیشتر به دولت روحانی و رسیدن به توافق بسیار کمتر از خطر به توافق نرسیدن است.

وی افزود: سازش ناپذیری عوامل جنگ‌افروز دولت آمریکا تحت فشار اسرائیل منجر به شکست مذاکرات قبلی در سال 2005 شد. ایران در آن زمان 200 سانتریفوژ داشت. اما زمانی که این مذاکرات پس از انتخاب روحانی در سال 2013 از سر گرفته شد، آنها با وجود تشدید تحریم ها تقریبا 19000 سانتریفوژ داشتند.


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.