سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدیان در جلسه مدیران و سرگروه‌های آموزشی مطرح کرد

کتاب درسی تنها محور آموزشی نیست

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت :کتاب درسی تنها محور آموزش نیست بنابراین بسته آموزشی را در این زمینه طراحی کردیم.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش در جلسه مدیران و سرگروه‌های آموزشی گفت: یکی از بحث‌هایی که در سازمان پژوهش و دستگاه تعلیم و تربیت دنبال می ‌شود اجرایی کردن سند تحول و برنامه درسی ملی است و سازمان پژوهش در این فرآیند عهده دار تجدید تالیف و نظر محتوی آموزشی با سیاست های جدید می‌باشد.

وی در ادامه افزود: هدف سند تحول نظام آموزشی و برنامه درسی متفاوت از نظام های آموزشی دیگر و برنامه درسی است .

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به اینکه دستیابی به مراتبی از حیات طیبه هدف ما است عنوان کرد: برای دستیابی به این هدف رویکرد شکوفایی کشور فطرت مد نظر است.

وی با بیان اینکه فطرت یعنی تقویت تفکر، ایمان، علم، عمل، و اخلاق است افزود: این 5 عنصر بر چهار عرصه ارتباط با خود،خدا، خلقت و آفرینش خلاصه می‌شود .

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان درخصوص یازده حوزه یادگیری گفت: تفکر و حکمت، زبان و ادبیات، قرآن، ریاضیات، علوم، بهداشت و سلامت و تربیت بدنی،‌علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، کار و فناوری، آداب مهارت زندگی و خانواده، فرهنگ، هنر و تمدن و زبان‌های خارجی از جمله 11 حوزه یادگیری به شمار می‌آید .

وی با بیان اینکه در پایه ششم کتاب تفکر و پژوهش و پایه هفتم و هشتم کتاب تفکر و سبک زندگی را تالیف کردیم اضافه کرد: در دوره ابتدایی کتاب های درسی با در نظر گرفتن 11 حوزه یادگیری به صورت تلفیقی، در دوره اول متوسطه، کتابهای درسی به صورت اختصاصی و در دوره متوسطه کتابهای درسی به صورت تخصصی تالیف می‌شود.همچنین کتاب‌های درسی تنها محور آموزشی نیست بنابراین بسته‌های آموزشی را در این زمینه طراحی کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خصوص چرخشی که اتفاق افتاده گفت: کلاس تنها محل آموزش و تربیت نیست بلکه کارگاه، بازار محل، محیط‌های مجازی نیز می‌تواند محیط‌های یادگیری باشد.

وی در خصوص نقش معلمان اضافه کرد: معلمان باید الگو، پژوهشگر،برنامه ریز درسی، راهور آموزشی و پاسخگو در برابر مجهولات دانش آموزان‌ باشد و ما برای تحقق این نقشها در معلم طرح رتبه بندی معلمان را اجرا می‌کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد برنامه درسی ملی این است که بتوانیم تولید محتوای آموزشی را به مشارکت بگذاریم که در حال حاضر در برخی کتاب‌های درسی این اقدام شروع شده است .

انتهای پیام
/
 

برچسب ها: سند ، محمدیان ، کتاب ، یادگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.