سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در سال 93 با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمادین طرح غربالگری تنبلی چشم ویژه کودکان سه تا شش سال در محل مهد سفید برفی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح غربالگری تبیلی چشم در امسال با بودجه 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح صبح امروز به صورت نمادین آغاز شده است اما در واقع در طول سال اجرا می‌شود و آغاز نمادین در واقع به منظور جلب نظر افکار عمومی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم پارسال روی 205 هزار نفر در سراسر استان انجام شده، بیان کرد : از این تعداد 22 هزار نفرمشکوک تشخیص داده شدند که در نهایت یک‌هزار و دو کودک به تنبلی قطعی چشم مبتلا بودند.

شکیب افزود: این طرح امسال با همکاری سه موسسه غیر دولتی عصر پویا، هفت رنگ و موسسه سلامت روان در استان انجام شده و 173 اپتومتریست و 10 چشم پزشک در این طرح مشارکت دارند.

وی گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم در 502 مهد کودک استان و همچنین در تمامی خانه های بهداشت روستایی و مراکز بهداشت شهرهای سراسر استان انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.