قائم مقام وزیر در امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریههای سلامت:
به گزارش
گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سیدمحمدهادی ایازی در دهمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن بیان این مطلب از راه اندازی سامانه و مرکز رسیدگی به شکایات مردمی از حوزه پزشکی خبر داد و گفت: این سامانه با شماره تلفن 1690 با همکاری سازمان نظام پزشکی راه اندازی شده است.
وی گفت: سامانه 1690 در حال حاضر در تهران به صورت آزمايشي فعال می باشد و از 15 آبان ماه در سراسر کشور رسما فعال خواهد شد.
وی گفت: با ثبت شکایات مردمی در سامانه 1690، وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جریان تخلفات صورت گرفته پزشکان قرار می گیرند و این خود یک اقدام پیشگیرانه است و البته کافی نیست.
دکتر ایازی با بیان این که البته ممکن است گزارش های اعلام شده کذب باشند گفت: بعد از ثبت گزارش در سامانه، تخلفات آنها جهت بررسی در استان و دانشگاه مربوطه محول می شود که در صورت صحت تخلف، از طریق دادستان نظام پزشکی و یا از طریق تعزیزات به آن رسیدگی خواهد شد و در سامانه نیز تخلف پزشک مربوطه ثبت خواهد شد.
دکتر ایازی گام بعدی نظارت را علاوه بر نظارت مردمی، وجود سیستم نظارتی در داخل سیستم سلامت عنوان کرد و گفت: طی جلساتی که با سازمان نظام پزشکی و بیمه های تکمیلی و پایه داشتیم، بیمه های پایه و تکمیلی متعهد شدند، اوراق پزشک را کنترل نمایند که این بخش کار حساسیت زیادی دارد.
وی با تأکید بر این که باید در همان بیمارستان بر صورتحساب ها و هزینه های دریافت شده نظارت کنیم، گفت: مدیر فنی بیشترین نفش را در کنترل صورت حساب ها و هزینه های درمانی دارد که باید در صورت وجود اشکال، آن را منعکس و گزارش نماید تا اقدامات لازم با متخلف صورت گیرد.
وی همچنین درخصوص نحوه نظارت بر دریافت تعرفه ها در تهران گفت: با دستورالعملی که طراحی شده است، 70 تا 80 درصد پزشکان، خودشان دقت لازم را خواهند داشت اما تعداد معدودی که مرتکب تخلف شوند، با ساز و کار پیش بینی شده، به راحتی قابل شناسایی خواهند بود.
انتهای پیام/