سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آکواریوم هوشمند در اندازه یک تنگ ماهی

آکواریوم هوشمند طراحی شده آب کدر و لجن به وجود آمده را با مواد غذایی ارزشمند برای ماهی مبدل و آب را دوباره تمیز و شفاف برای ماهی درون آن می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از دانشجویان دانشگاه لامبورو در بریتانیا توانست با استفاده از یک فیلتر در درون مخزن آب ماهی (آکواریوم یا تنگ) تمیز کردن محل نگهداری ماهی را برای همیشه به صورت هوشمند انجام دهد و دیگر نیازی به تعویض آب به منظور تمیز کردن آکواریوم یا تنگ توسط فرد نباشد.
 
به گفته‌ی سوزی شلی، طراح جوان این نوع از آکواریوم با بکارگیری این آکواریوم گیاهان، ماهی‌ها و باکتری‌های درون مخزن را به دلیل وجود فیلتر ویژه قادر می‌سازد تا با یکدیگر یک اکوسیستم متعادل ایجاد کنند.
 
این آکواریوم با نام تجاری AVO  مجهز به فیلتری است که در صورت استفاده دیگر هرگز نیازی به تعویض آب و یا غذا دادن به ماهی نخواهد بود.
 
همچنین بکارگیری چراغ‌های LED هوشمند به منظور روشن کردن درون مخزن برای فتوسنتز و رشد گیاه در نظر گرفته شده است که نور آن به صورت قرمز در صبح، سفید در طول روز و آبی در شب برای جلو بخشیدن هر چه بیشتر فضای اتاق و آکواریوم در نظر گرفته شده است.
 
این آکواریوم کوچک با قیمت 150 پوند برابر 242 دلار به زودی از ماه جولای سال آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: آکواریوم ، ماهی ، ابداع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.