سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

توسعه و ترویج فرهنگ بومی از محورهای سند تدبیر توسعه استان است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت تدبیر و امید علی‌رغم مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی، اقدامات ارزشمندی در عرصه فرهنگی انجام داده و در این راستا توسعه و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی نیز از محورهای سند تدبیر توسعه استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،دکتر اسماعیل جبارزاده در گردهمایی مدیران ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در تبریز، ایجاد امید و نشاط در میان اهالی فرهنگ و هنر را از مهم‌ترین اقدامات دولت در طول یک سال گذشته دانست و افزود: خوشبختانه در تمامی شهرهای استان شاهد برگزاری نشست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی هستیم که عامل مهمی در ایجاد نشاط فرهنگی در استان است.

وی با تاکید بر رویکرد کاهش هزینه در فعالیت‌های فرهنگی، گفت: معتقدیم زمانی که منابع محدود است، نمی‌توان در همه زمینه‌ها ورود پیدا کرد، از این رو باید با منابع محدود وارد مقوله‌های مهم و هسته‌های کلیدی شویم که در سند تدبیر توسعه استان نیز به مسایل مهم استان رسیدگی می‌شود.

استاندار آذربایجان ‌شرقی تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ، آداب، رسوم و زبان در سند تدبیر و توسعه استان مورد توجه جدی قرار گرفته است و قطعا با عمل به این سند امید و نشاط نه تنها در میان اهالی فرهنگ و هنر بلکه عموم مردم ارتقا خواهد یافت،

وی خواستار بازتعریف تشکیلات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها شد و گفت: چارت سازمانی بعد از گذشت زمان نیاز به بازنگری و بازتعریف دارد، باید یک تشکیلات چابک و سازمانی موفق داشته باشیم تا بتوانیم به چشم‌اندازهای فرهنگی پیش‌بینی شده دست یابیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی استان در دولت تدبیر و امید نیازمند شیوه کار فرهنگی نوین برای نقش‌آفرینی بهتر در عرصه های فرهنگی هستند و خروجی برگزاری چنین نشست هایی می تواند شیوه‌نامه ای ارزشمند برای انجام این رسالت فرهنگی باشد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی رسالت امروز متولیان فرهنگی جامعه را بسیار حساس و خطیر دانست و افزود: نباید تنها به گذشته پرافتخار فرهنگی، هنری و ادبی خود افتخار کنیم، بلکه امروز نیز باید زمینه برای رشد و تعالی هنرمندان مستعد استان فراهم شود.

وی در پایان خواستار همگرایی فعالان فرهنگی کشور شد و گفت: اگر تمامی متولیان فرهنگی یکدل و هم‌صدا نباشد، خروجی فعالیت های فرهنگی آن گونه که باید و شاید مطلوب نخواهد بود، اما این نوید داده می شود که تمامی فعالان، صاحب‌نظران و متولیان فرهنگی در استان آذربایجان شرقی با وحدت‌نظر حرکت می کنند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: توسعه ، فرهنگ ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.