سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنفرانس خبری کری و مرکل؛‌

کری: آلمان شریک اساسی آمریکا در مسائل مختلف بین‌المللی است/مرکل: در گفتگوهای خود به مسئله هسته‌ای ایران نیز خواهیم پرداخت

جان کری؛ وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل؛‌ صدراعظم آلمان گفت: آلمان شریک اساسی آمریکا در مسائل مختلف بین‌المللی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره؛‌ جان کری؛ وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل؛‌صدراعظم آلمان گفت: آلمان شریک اساسی آمریکا در مسائل مختلف بین‌المللی است.

جان کری افزود؛ رئیس جمهور اوباما، دولت و مردم آمریکا احترام خاصی برای خانم مرکل قائل هستند. من می‌خواهم از تلاش‌های شما برای مقابله با ابولا تشکر کنم. در مورد اوکراین شما و وزیر خارجه این کشور برای استفاده از دیپلماسی در خط اول بودید و کمکهای شما به رئیس جمهور پروشنکو و گفتگوهای شما با رئیس جمهور پوتین برای رسیدن به توافق بسیار مهم بود. در مورد داعش هم شما تصمیمات مهمی اتخاذ کردید. آلمان سیاست خودش را تغییر داد و اکنون به تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با داعش کمک می‌کند. 

در مورد ایران، آلمان شریک مهمی در مذاکرات پنج بعلاوه یک است. در مورد افغانستان هم آلمان شریک مهمی در تلاش‌های جاری به منظور دادن قدرت و اختیار به مردم افغانستان است تا آنها بتوانند آینده خودشان را بسازند و به حاکمیت کشورشان احترام بگذارند.

 در همه چالش‌های امروزی ما ( آلمان و آمریکا) شریک هم هستیم و اکنون باید موضوع اقتصاد و رشد اقتصادی را بررسی کنیم. بنابراین موضوعات زیادی برای گفتگو داریم.

صدر اعظم آلمان اولویت مذاکرات خود با وزیر امور خارجه آمریکا را که به برلین سفر کرده است مسئله مبارزه با گروه تروریستی داعش دانست.

مرکل همچنین گفت: ما امروز در مذاکرات خود به مسائل مختلف بین‌المللی خواهیم پرداخت که در واقع مسائل ضروری سال 2014 به شمار می‌روند. بسیاری از این مسائل حائز اهمیت و حساس هستند و بدون همکاری نزدیک با شرکای آمریکایی خود نمی توانیم بر مسائل فائق آییم.

وی گفت: ما امروز در وهله اول به مسئله مبارزه با داعش و اقداماتی که باید برای رویارویی با این تهدید تروریستی اتخاذ کنیم خواهیم پرداخت. در وهله دوم به مسئله هسته‌ای ایران خواهیم پرداخت. مسئله سوم بیماری ابولا و مسئله چهارم نیز آینده افغانستان خواهد بود.

مرکل افزود: زمان کوتاه هست و باید در این مدت کوتاه به مسائل زیادی پرداخته شود. بار دیگر از وزیر امور خارجه آمریکا در اینجا استقبال می‌کنم و از همکاری‌های او که سبب متمایز شدن روابط آمریکا و آلمان شده است قدردانی می‌کنم. همچنین، باید به مسئله دیگری اشاره کنم که همان مسئله اوکراین و روسیه است. بنابراین، مسائل زیادی وجود دارد که باید بررسی شود. امکان ندارد به این مسائل بپردازیم، مگر اینکه با یکدیگر برای ایجاد حل و فصل هایی برای آنها تلاش کنیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.