سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان ؛

وجود 800 هزار هکتار زمین کشاورزی در کرمان

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت :سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان کرمان بیش از 800 هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی، سازمان جهادكشاورزي استان، عباس سعيدي از کاهش سطح منابع آبی در استان به عنوان یک بحران نام برد و گفت:برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی منجر به ایجاد این بحران شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان از اعطای تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی به منظور اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار به عنوان نوعی مشوق برای اجرای این طرح نام برده و افزود: 85 درصد از هزینه اجرای سامانه آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض به کشاورزان اعطا و 15 درصد مابقي هزینه اجراي طرح به صورت تسهیلات بلندمدت در اختيار کشاورزان قرار مي گيرد.

وی از کشاورزان خواست به منظور اجرای سامانه های آبیاری نوین به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در مناطق و شهرستان های محل سكونت خود مراجعه کنند.

سعیدی افزود: بعد از انجام آزمایشات آب و خاک و طراحی سامانه های آبیاری ، قرارداد اجرای این سامانه ها با شرکت های طرف قرارداد جهاد کشاورزی منعقد می شود.

وی اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار را صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: با اجرای این سامانه ها حدود 40 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده و عملکرد محصولات کشاورزی در واحد سطح ارتقا پيدا مي كند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان هزينه اجرای سامانه های تحت فشار به ازای هر هکتار در باغات استان را به طور متوسط هشت میلیون تومان و در مزارع چهار و نيم تا پنج میلیون تومان اعلام كرد.

انتهاي پيام/ش/ن

برچسب ها: زمین ، کشاورزی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.