سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمیری در نطق میان‌دستور:

ارتباط دادن بورسیه‌ها به استیضاح وزیر علوم بیانگر نادیده گرفتن حق نظارتی مجلس است

نماینده مردم بوشهر گفت: ارتباط دادن چند باره استیضاح وزیر علوم به موضوع بورسیه‌ها نشان‌دهنده عدم پذیرش حق نظارتی مجلس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه سی مهر در نطق میان دستور خود ضمن عرض تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله مهدی‌کنی اظهار داشت: عزت امروز امت اسلام نتیجه تاسی از ملت شهید پرور ایران اسلامی است که خود تربیت یافته مکتب حسین (ع) و حاملان پیام عاشورایی هستند که "هیهات من الذله" آنها خواب را از چشم استکبار جهانی گرفته است.
 
وی افزود: بر همین مبنا است که همگان به ویژه دولتمردان وظیفه دارند بر ترویج فرهنگی دینی و پرهیز تغییر زاویه دید و غرب گرایان را سر لوحه کار خود قرار دهند و بدانند که حفظ روحیه انقلابی و عاشورایی در گرو بکار گیری مدیرانی است که فرهنگ عاشورایی با خون پوست و گوشت آنها آمیخته باشد و این مهم جز با  گزینش دقیق مدیران صاحب صلاحیت و پرهیز از سیاست زدگی ممکن  نخواهد بود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  تاکید کرد: در همین راستا رئیس جمهور باید قول خود را مبنی بر اینکه ستادهای تبلیغاتی دخالتی در تصمیماتش نخواهد داشت عمل کند چرا که صداقت در گفتار و رفتار ضروری ترین امر برای متولیان امور به ویژه معتمدین و منتخبین مردم است.
 
جمیری با بیان اینکه  مهم‌ترین موضوع بعد از ترویج فرهنگ دینی توجه به معیشت مردم است اظهار داشت: کنترل تورم، خروج از رکورد با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال با استفاده از فرصت‌های مادی و معنوی در این راستا قرار می‌گیرد و تنها راه برای بیرون رفت از مشکلات، ثبات قدم بر اجرای قوانین الهی به عنوان مشخصه حکومت دینی و پرهیز از مدیریت سلیقه‌ای در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری است که این مهم با تبعیت محض از ولی صالح الهی که امروز در وجود مقام معظم رهبری ممکن خواهد بود.
 
وی در ادامه در تذکری به رئیس جمهور گفت: حضور آمریکا در منطقه به بهانه برخورد با گروه تروریستی داعش که دست پرورده پلیدش برای تکمیل ماموریت ناتوان آنها و تحکیم استکبار جهانی است متاسفانه با همراهی برخی کشورهای منطقه و حمایت مالی آنها و پذیرش عواملشان از جمله حکم اعدام شیخ النمر است که مصداق بارز تصمیم ذلیلانه در برابر استکبار و تقابل با اسلام  و مسلمین است و عواقب خطرناکی برای ذلت پذیران خواهد داشت.
 
عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: اظهار نظر رئیس جمهور و ارتباط دادن چند باره استیضاح وزیر علوم با موضوع بورسیه‌ها نشان از عدم پذیرش حق نظارت بر مجلس و تداعی کننده ایجاد فشار به مجلس در فضای عمومی جهت جلوگیری از انجام وظایف قانونی مجلس است و این امر از حقوق دان بعید است.
 
این نماینده مجلس افزود: البته نمایندگان این پیام را دریافت کردند و در انجام تکالیف خود اصرار بیشتری خواهند داشت و از حق مردم دفاع خواهند کرد،  خوب است رئیس جمهور بجای پرداختن به مباحث مذکور  به دغدغه‌های اساسی مردم توجه کنند.
 
جمیری تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اعتبار مصوب  سال 92 و تاکید ایشان مردم دو روستای حلیله و بندر گاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر در سختی به سر می‌برند و کمترین قدمی که موجب امید آنها باشد برداشته نشده است.
 
نماینده مردم بوشهر در مجلس با تاکید بر اینکه غیر منطقی ترین کار دولت منع ارتقای شهر چغادک به بخش به بهانه غیر قابل توجیه بودن لایحه جدید تقسیمات کشوری است گفت:لاینحل‌ترین  مشکل عدیده این منطقه مشکل زیست محیطی است که ناشی از فقر مدیریت است و ای کاش ابتکار در کنار حمایت جدی از حیوانات از مردم مظلوم و متدین این شهر حمایت می‌کرد و گزارشی از وضعیت تاسف بار محیط زیست آنجا تهیه و به دولت ارائه می‌کرد.

جمیری خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم که هر چه سریعتر معضلات محله جنوبی این منطقه را پیگیری کند و با اصلاح طرح‌های ارائه شده در پروانه کسب کار و با ارائه خدمات آب و برق با همکاری سازمان انرژی اتمی و راه و شهر سازی گامی در جهت حل بحران این منطقه بردارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.