سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریعتمداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آیت‌الله مهدوی‌کنی تعدی به حقوق جامعه را تحمل نمی‌کردند/ ایشان در حفظ اصول نظام اهل مسامحه و مماشات نبودند

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی در عین مبارزه با ضد انقلابیون هیچ گاه تعدی به حقوق جامعه را تحمل نمی‌کردند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره شخصیت برجسته رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: شخصیت آیت‌الله مهدوی آنقدر جامع و همه محور بود که شاید نتوان به درستی آن را تشریح و تبیین کرد.  
 
وی تأکید کرد: آیت‌الله مهدوی زندگی همراه با زهد و اعتدال را رعایت می‌کردند و نسبت به اطرافیانشان عشق می‌ورزیدند از همین‌رو هم یک شخصیت مردمی داشتند.
 
شریعتمداری تصریح کرد: ایشان شاگرد بارز حضرت امام خمینی(ره) بودند و پس از اینکه از امام جدا شدند همواره حق استادی را ادا کردند به گونه‌ای که در جلسات درس و بحث خود از حضرت امام به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در دوران اختناق ستم شاهی یاد می‌کردند که همین موضوع باعث اذیت و آزار دستگاه سفاک ساواک نسبت به ایشان می‌شد.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: آیت‌الله مهدوی بر اصل اصول نظام با هیچ‌کس اهل مسامحه و مماشات نبودند.
 
شریعتمداری با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی مظهر اعتدال در کشور بودند بیان داشت: آیت‌الله مهدوی همواره با روی گشاده انتقادات وارده از سوی جریان‌های مختلف را می‌پذیرفتند.  
 
وی بیان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در حالی که در کمیته مرکزی انقلاب اسلامی اولین روزهای مدیریتی جامعه اسلامی را برعهده گرفته بودند، توزیع نیازمندی‌های جامعه مثل ارزاق و نفت را با تدبیر مدیریت کردند.  
 
شریعتمداری در پایان تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی در عین مبارزه با ضد انقلابیون هیچ‌گاه تعدی به حقوق جامعه را تحمل نکردند مهمترین ویژگی ایشان رویه اعتدال و پایمردی در جهت حفظ اصول انقلاب اسلامی بود. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: سفاک ، ساواک ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.