سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: تحريم‌های اعمال شده برضد روسيه به زيان خود کشورهای اروپايی است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تحریم‌های اعمال شده برضد روسیه به اروپا زیان می رساند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز عربی، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تحریمها برضد روسیه بر خلاف منافع اروپا و به زیان آن است. وی افزود تصمیم مقامات اروپا به افزایش تحریم‌ها پس از امضای توافقنامه آتش بس در اوکراین، نشان می دهد این تحریم‌ها با هدف قدرت نمایی و تقویت رهبری آمریکا است.


لاوروف گفت تحریمهای اروپا برضد روسیه تحت فشارهای آمریکا وضع شده است و با منافع کشورهای اروپایی در تضاد است زیرا روسیه از مهمترین شریکان اقتصادی و تجاری آنها است. وی تاکید کرد زیانی که آنان قصد دارند به ما وارد کنند، به خود آنها نیز سرایت خواهد کرد زیرا هم اکنون می بینیم که رشد اقتصاد آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو، در حال کاهش است.

وزیر خارجه روسیه گفت هدف تحریمهای اروپا تیره کردن روابط دو طرف است. لاوروف افزود نشانه هایی وجود دارد که بحران در اقتصادهای لیبرال غرب شکل گرفته است، مسئله ای که  اقتصاد دانان غرب  بر آن تاکید می کنند. وی با این حال افزود هم اکنون قدرت اقتصادی و نفوذ سیاسی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام در حال افزایش است در حالی که پیشتر اقتصاد آمریکا ، اروپای غربی و ژاپن در صدر قرار داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.