سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر در نطق پیش از دستور:

عربستان با اعدام "شیخ نمر" آینده خود را به گردبادهای خشمگین جهان اسلام مواجه نسازد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امید است دولت عربستان از عواقب اعدام شیخ نمر آگاه شده باشد و با اقدام قاطع خود از وجود چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند و آینده خود را به گردبادهای خشمگین جهان اسلام مواجه نسازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (29 مهر ماه 93) اظهار داشت: امروز منطقه شرایط بسیار حساسی را سپری می‌کند و منافع امت و جهان اسلام می‌طلبد که کشورهای اسلامی توجه ویژه‌ای به دام‌های خطرناک استکبار جهانی و صهیونیسم که دشمن بشریت است، داشته باشند.

وی افزود: بازی خطرناکی که با حمایت آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سوریه و عراق چند سال است که شروع شده، طراحی خطرناکی است که هدف آن، انتقال بحران از سرزمین اشغالی و رژیم صهیونیستی بر این بخش از جهان است و می‌خواهند با این کار صهیونیست‌ها را در حاشیه امن برده و نظاره‌گر و شادمان این بحران تحمیلی به جهان اسلام قرار دهند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌این واقعه تا جایی است که آمریکا به تدریج و بر اساس تجربیات گذشته برای فرار از عواقب این آتش‌افروزی علاقمند است، تمام مسئولیت تولد جریان خبیث سفاک و ضدبشری تروریست‌های داعش را به گردن حکومت‌های مرتجع منطقه بیندازد.

وی ادامه داد: مقامات بازنشسته و سیاسی آمریکا هر از چند گاهی با سخنان صریح خود تمام مسئولیت خلق و تقویت این تروریست‌ها را به عهده حکومت‌های دست‌نشانده خود در منطقه می‌گذارند، در حالی که اسناد و مدارک تجهیز تروریست‌ها توسط آمریکا و غرب برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها توسط مأموران آمریکایی و غربی و حتی تجهیز تروریست‌ها به سلاح‌های کشتار جمعی توسط کشورهای غربی قابل پرده‌پوشی و انکار نیست و جالب است که بسیاری از این اقدامات ضدبشری آمریکا و غرب با واسطه‌گری و دلالی رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم تهران افزود:‌ نقش جمهوری اسلامی ایران از روزی که بحران به سوریه تحمیل شد و سپس دامنه آن توسط تروریست‌های داعش به عراق کشانده شد کمک به دولت‌ها و ملت‌های سوریه و عراق برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری بوده است و این سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران را محور مبارزه با تروریست در منطقه و جهان کرده است.

باهنر ادامه داد: متأسفانه بعضی از حکام منطقه و کشورهای همسایه در چنین ایامی که جهان اسلام به شدت نیازمند وحدت، ثبات و آرامش است، با بعضی رفتارهای نسنجیده و با تحریک استکبار جهانی نه تنها کمکی به مبارزه با تروریست‌های تکفیری نمی‌کنند، بلکه با تقسیم تروریست‌ها به خوب و بد به کمک‌های تجهیزاتی، مالی و آموزشی به تروریست‌ها ادامه می‌دهند و حتی به زعم خود برای مبارزه با داعشی‌ها هم شرایط می‌گذارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه به ویژه مسئولان حکومتی ترکیه و عربستان توصیه می‌کند که ما فعلا از شما انتظار مبارزه جدی با گروه‌های تکفیری نداریم، فقط به خاطر منافع جهان اسلام و عدم فراخوانی بحران به کشورهای خودتان بیش از این گروه‌های تروریستی را تقویت نکنید، والا لهیب آتش‌افروزی در منطقه به زودی دامن شما را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ملت‌های بزرگ ایران،‌ ترکیه و عربستان عمیقا مسلمان هستند و از بلایای به وجود آمده در منطقه به شدت رنج می‌برند و علاقمند هستند که حکومت‌های منطقه ملت‌های خود را در ریشه‌کن کردن گروه‌های تروریستی و تکفیری یاری کنند و به حول الهی پیروزی نزدیک است.

باهنر افزود: مبادا که ننگ تأسیس و تقویت گروه‌های تروریستی تا ابد بر پیشانی شما بماند و راه جبران آن را طی نکرده باشید.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام خلاف انتظار عربستان در صدور حکم اعدام برای یک روحانی دانشمند و مبارز احساسات میلیون‌ها مسلمان را برانگیخته و علمای بزرگ اسلام و مراجع عالیقدر اسلام را به شدت نگران کرده است، امید است دولت عربستان از عواقب چنین اقدامی آگاه شده باشد و انتظار می‌رود با اقدام قاطع خود از وجود چنین فاجعه‌ای جلوگیری کند و به افکار عمومی جهان اسلام احترام گذاشته و آینده خود را به گردبادهای خشمگین جهان اسلام مواجه نسازد.

وی با اشاره به مباحث مربوط به حوزه مسائل هسته‌ای کشورمان گفت: امید است تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بتواند به خوبی از منافع بزرگ ملت ایران در این عرصه مهم دفاع کند و اجازه زیاده‌خواهی را به آمریکا ندهد.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کرده‌ایم که مخالف جدی بمب هسته‌ای و هر نوع سلاح کشتار جمعی هستیم و این سیاست دائمی جمهوری اسلامی ایران است و در عین حال قویا از ضرورت داشتن توانمندی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کنیم و برچیده شدن تمام تحریم‌های ظالمانه و ضدبشری را مطالبه می‌کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.