سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«احمدزی» در دیدار با «سرتاج عزیز»:

افغانستان پناهگاه تروریست‌ها نخواهد شد/ باید فضای اعتماد ایجاد شود

رئیس‌جمهور افغانستان در دیدار با مشاور نخست‌وزیر پاکستان ضمن تأکید بر اولویت تأمین صلح و ثبات برای افغانستان گفت: هیچ‎گاه اجازه نمی‎دهیم افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: "اشرف غنی احمدزی" رئیس جمهور این کشور شب گذشته با "سرتاج عزیز" مشاور نخست وزیر پاکستان در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تأکید بر اولویت تأمین صلح و ثبات در افغانستان، گفت: افغانستان هیچ‎گاه به پنا‎هگاه گروه‌های تروریستی تبدیل نخواهد شد و از هر گونه اقدام جدی در امر مبارزه با آنان دریغ نخواهیم کرد.

احمدزی در ادامه تصریح کرد: دیدار و گفت‏‎وگو در امر مبارزه با تروریسم کافی نیست بلکه باید وارد عمل شد و از اتهام‌زنی به یکدیگر خودداری نموده و فضای اعتماد بین هر 2 کشور را ایجاد کنیم.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تحکیم روابط اقتصادی و تجاری بین 2 کشور، گفت: پاکستان در صورت مساعد بودن زمینه می‌تواند در افغانستان سرمایه‎گذاری کند.

احمدزی افزود: امروز روزنه‎ تازه‎ای در روابط هر 2 کشور گشوده شده و در اقدامات بعدی  باید در بخش روابط اقتصادی و امنیتی، هئیت‎هایی از هر 2 طرف به شکل مداوم نشست‎ها و دیدارهایی با هم داشته باشند.

سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان نیز تشکیل دولت وحدت ملی و انتقال مسالمت آمیز قدرت را به رئیس جمهور افغانستان تبریک گفت و آن را یک فرصت جدید برای تحکیم روابط اقتصادی و گسترش روابط اقتصادی بین 2 کشور دانست.

سرتاج عزیز ضمن اعلام آمادگی پاکستان برای حمایت از دولت جدید افغانستان، از رئیس جمهور این کشور خواست تا در یک فرصت مناسب به پاکستان سفر کند.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که مناسبات 2 کشور افغانستان و پاکستان بر اثر موشک‌پراکنی نظامیان پاکستانی به شرق افغانستان و حفر خندق در مرز جنوبی این کشور به تیرگی گراییده است.

تا کنون افغانستان بارها پاکستان را مرکز و مأمن تروریست‎ها خوانده و در برخی حملات انجام شده در این کشور سازمان اطلاعاتی پاکستان را مقصر می‎داند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفر چند روز پیش به افغانستان اعلام کرد: نشست 3 جانبه افغانستان، پاکستان و ترکیه مدتی است برگزار نشده از سر گرفته می‎شود و سالی یک بار این نشست برگزار شده و در آن در خصوص تأمین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم بحث و گفت‎وگو خواهد شد.

/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.