سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی

رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی با اشاره به ششمین همایش ادیان توحیدی باشعار دین و فرهنگ و ارتباط دین و فرهنگ گفت: اولین گفتگوی اسلام و مسیحیت 113 سال پیش در اصفهان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم در اصفهان گفت: در سال 1965 در واتیکان اولین گفتگوی اسلام و مسیحیت مطرح شده است و ما این افتخار را داریم که113 سال پیش در زمان آیت الله آقا نجفی گفتگوی اسلام و مسیحیت در مکانی به نام صفاخانه در جلفای اصفهان را داشته باشیم.

حجت الاسلام ارزانی در خصوص همزیستی مسالمت آمیز در ادیان اینگونه بیان کرد: غالبا در جامعه ی امروزی جا افتاده که انسان ها بایستی همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند و با صلح کنار همدیگر زندگی کنند، ما معتقدیم که به جای همزیستی مسالمت آمیز بایستی از همزیستی اعتلایی استفاده کنیم به این معنا که در کنار زندگی با همدیگر ؛ کمک به همنوع خود را در اولویت قرار دهیم.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه با بیان اینکه سه هزارو 700 مبلغ تحت نظارت دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان فعالیت می کنند تصریح کرد: این در حالی است که کلیه طلاب درمرکز حوز ه ی علمیه اصفهان 15 هزار نفر هستند .

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به برگزاری مجمع بزرگ مبلغان محرم الحرام در روز 5 شنبه اول آبان گفت: تعداد یک هزار و صد نفر از مبلغان این دفتر برای ماه محرم آماده شده اند و ما این مبلغان را به بیش از 20 استان کشور اعزام خواهیم کرد.


انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، ادیان ، توحیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.