سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین دیدار رسمی نخست وزیر جدید یمن با "عبدربه منصور هادی"

"خالد بحاح"؛‌ نخست وزیر جدید یمن امروز در اولین دیدار رسمی با رئیس جمهوری یمن مسائل مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری"یمن استریت"؛ "خالد بحاح"؛‌ نخست وزیر جدید یمن امروز در اولین دیدار رسمی با رئیس جمهوری یمن مسائل مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار عبدربه منصور هادی بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت جدید طبق توافقنامه صلح و شراکت ملی تأکید کرد.

رئیس جمهوری یمن در خلال دیدارش با نخست وزیر یمن بر ضرورت دیدار با اقشار و طرف‌های سیاسی به منظور تشکیل دولت جدید طبق معیارهای صداقت،صلاحیت و شایستگی تأکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت انتخاب بهترین افراد که سبب تقویت شراکت ملی شود با توجه به اهمیت مرحله ای که یمن هم اکنون با آن مواجه است تأکید نمود.

رئیس جمهوری یمن همچنین خواستار یکپارچه شدن تلاشهای طرف‌های سیاسی و اجتماعی برای مقابله با چالشهای مختلف اقتصادی و امنیتی به منظور ورود یمن به افق‌های صلح و همبستگی و ساخت دولت یمنی جدید شد.

در این دیدار همچنین نخست وزیر یمن نیز با ابراز تشکر و قدردانی به منظور اعتمادی که به وی برای تشکیل دولت شده است، بر اهمیت کار مشترک از سوی تمامی طرفها و اقشار جامعه برای خارج ساختن وطن از بحرانها و محقق کردن اهداف و چشم اندازهای تمامی اقشار مردم در ایجاد زندگی مناسب تأکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد که با همگان به منظور انجام وظایف مشخص شده از سوی توافقنامه صلح و شراکت ملی و تکمیل روند مرحله انتقالی و اجرای مفاد نشست گفتگوی ملی فراگیر همکاری خواهد کرد.

گفتنی است، خالد بحاح نخست وزیر یمن پس از شرکت در مراسم تودیع به مناسبت پایان کار خود به عنوان نماینده دائمی یمن در سازمان ملل در نیویورک امروز وارد صنعا پایتخت یمن شد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.