سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فلسطین الان" گزارش داد:

تغییرات احتمالی در ساختار شورای امنیت و "طوفانی سیاسی" که صهیونیست‌ها را درمی‌نوردد!

برخی از سیاستمداران صهیونیست از ایجاد تغییر احتمالی در اعضای شورای امنیت سازمان ملل ابراز نگرانی کردند و بنا بر گزارش روزنامه "یدیعوت احارنوت"،‌این اتفاق را، طوفان سیاسی" برشمرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "فلسطین الان" گزارش داد: پیش بینی می‌شود اعضای کنونی شورای امنیت تغییر کنند؛ به نحوی که دوستان اسرائیل این مجلس را ترک خواهند کرد و تعدادی از کشورهای متخاصم با اسرائیل، مانند مالزی و ونزوئلا عضو خواهند شد. منابع سیاسی اسرائیل پیش بینی می‌کنند این تغییر، به شدت باعث تضعیف اسرائیل در عرصه جهانی گردد.

از میان کشورهای صنعتی که به شورای امنیت خواهند پیوست، اسپانیا و نیوزیلند، به جای استرالیا و لوگزامبورگ خواهند بود و در منطقه ی آمریکای جنوبی، ونزوئلا، جایگزین آر‍‍ژانتین خواهد شد که این به مفهوم ضربه سیاسی به اسرائیل خواهد بود؛ چرا که ونزوئلا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کرده و در مقابل،‌ روابط خود با ایران را بسیار تقویت کرده است.

یش بینی نمی شود که اسرائیل بتواند به حمایتی از کشور های آسیایی و آفریقایی برای خود دست یابد؛ به نحوی که کشور اسلامی مالزی جایگزین کره جنوبی خواهد شد و انگولا، جایگاه رواندا که متحد آفریقایی اسرائیل به شمار می رود را اشغال خواهد کرد.

محافل سیاسی اسرائیل، به خاطر عدم موفقیت ترکیه جهت پیوستن به شورای امنیت، ابراز خوشحالی کرده اند.؛ براین اساس، ورود مالزی، ونزوئلا و آنگولا در شورای امنیت،‌می تواند فضایی برای به رسمیت شناختن فلسطین فراهم کند.

دیپلمات های اسرائیلی پیش بینی می کنند که پس از ایجاد این تغییر در ساختار شورای امنیت، ابومازن شانس خود را امتحان خواهد کرد و از شورای امنیت، به رسمیت شناختن فلسطین را درخواست خواهد کرد.

این دیپلمات ها اعلام داشته اند که این تغییر، موجب حمایت از محمود عباس خواهد شد و علاوه بر درخواست به رسمیت شناختن‌،به داد گاه جنایات بین المللی لاهه هم روی خواهد آورد.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.