سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات:

آرامش در بازار نتیجه اعتماد مردم به دولت است / خروج از رکود با تکیه بر بخش خصوصی

جهانگیری با اشاره به آرامش در بازار و ثبات نرخ ارز گفت: این آرامش نتیجه اعتماد مردم به دولت است که این اعتماد بزرگ‌ترین سرمایه دولت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات گفت: دولت تلاش کرده با تعامل با فعالان اقتصادی و نخبگان نظام اجرایی وارد مسیر صحیح و اصلی خود شود.
 
وی افزود: ادامه این تلاش‌ها نیازمند سیاست‌های عالمانه‌ و صحیح علمی برای بخش‌های مختلف بود ما هم در بخش خارجی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی نیازمند اتخاذ سیاست‌های دقیق و شفاف در تعامل با نهادها هستیم.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آرامش در بخش‌های مختلف و آشکار شدن امید گفت: این اعتماد و امید در جامعه نتیجه اعتماد مردم به دولت در این مقطع سخت کشور است و باید گفت اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه دولت می باشد.
 
جهانگیری تصریح کرد: نتیجه این اعتماد آرامش در بازار است و همچنین ثبات نرخ ارز جدا از سیاست‌های اتخاذی نتیجه آرامش مردم و اعتماد آنان به دولت می‌باشد.
 
وی در ادامه اظها رکرد: کارشناسان اقتصادی کاهش نرخ تورم تا 25 درصد را دور از انتظار می‌دانستند در حالی که با سیاست‌های اتخاذی هم‌اکنون در شش ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش تورم تا 20 درصد هستیم.
 
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: خروج از رکود از اصلی‌ترین جهت‌گیری‌های ما با تکیه بر بخش خصوصی است که امیدواریم در اجرای آن موفق شویم.
 
جهانگیری در ادامه با اشاره به انتقاد از آمار رسمی ارائه شده گفت: تا این لحظه نه من ونه شخص رئیس جمهور به هیچ یک از مسئولین نگفته که چه آماری را ارائه دهند وچه آماری را ارائه ندهند.
 
وی تأکید کرد: هدف ما صداقت و راستگویی است و کسانی که هنوزدر برخی آمار تردید دارند اعلام می‌کنیم که این آمار قابل شمارش و محاسبه است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میزان رشد برق مصرفی هفت درصد، میزان عرضه گاز 14.7 درصد، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها 31.7 درصد رشد داشته که  این آمار نشان‌دهنده افزایش تولید می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین درتولید خودرو شاهد رشد 80 درصدی در پتروشیمی شاهد رشد 8 درصدی، همچنین در فولاد خام رشد 12 درصدی و در لوازم خانگی شاهد رشد 26 درصدی می‌باشیم.

جهانگیری گفت: در میزان صادرات غیرنفتی نیز شاهد افزایش 20 درصدی صادرات هستیم ومی‌توان گفت که بر همگان آثار خروج از رکود و ورود به رونق آشکار شده که این امر با کمک بخش خصوصی و اصلاح سیاست ها امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رکود ، بخش خصوصی ، تورم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
یکی به این آقای معاون بگوید که شما دولتی ها عین کبک سرتان را زیر برف کرده اید. از کدام آرامش سخن می گوئید.این گزارش بانک مرکزی که از خودتان است ببینید واین چرندیات را هر از چند گاهی تحویل مردم ندهیدکه یک نمونه ازهزاران است. (بانک مرکزی در گزارش هفته منتهی به 18 مهرماه اعلام کرد
گوشت قرمز و برنج گران شد/تخم مرغ شانه‌ای 86000 الی 107000 ریال
)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
سلام
به نظر من آرامش بازار به خاطر عدم توانايي مردم در خريد است چون خود من توانايي خريد كه سال هاي گذشته داشتم امسال كمتر شده است
از خريد شير وگوشت كه نسبت به سال هاي گذشته كمتر شده است