سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی؛

پيش بيني برداشت حدود 6 هزار تن خرما در خراسان جنوبی

با آغاز برداشت خرما در خراسان جنوبی پیش بینی می شود حدود 6هزار تن خرما در این استان برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند;ولی پور مطلق ، رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي گفت : برداشت خرما از یک هفته پیش در استان آغاز شده که اکنون برداشت رقم مضافتی تمام شده ولی ارقام محلی همچون کبکاب و خارخوش هنوز برداشت نشده است .

آقای ولی پور مطلق بابیان اینکه  2هزار و 127 هکتار از اراضی استان زیر کاشت خرماست ؛ افزود :  پیش بینی می شود امسال حدود 6 هزار تن خرما به ارزش 300 میلیارد ریال برداشت شود.

وی گفت : بیشترین سطح زير كاشت خرما مربوط به شهرستان طبس با هزار و 745 هکتار است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ، تعداد بهره برداران خرما  در استان را هزار و 600 نفر اعلام کرد و افزود : این بهره برداران  پارسال نیز 5 هزار و67 تن  خرما  برداشت  به ارزش 228 ميليارد ريال برداشت کردند .

برداشت خرما تا 15 آبان ماه سال جاری در استان خراسان جنوبی ادامه دارد .

خرما به این دلیل که سرشار از فیبرهای طبیعی و بسیار غنی از ویتامین ها و موادمعدنی است، فواید بیشماری برای سلامتی دارد. این محصولات طبیعی حاوی روغن، کلسیم، سولفور، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم هستند که همه برای سلامتی بسیار مفیدند . گفته می شود که مصرف یک خرما در روز برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل لازم است. خرما به مقابله با یبوست، اختلالات روده، افزایش وزن، مشکلات قلبی، ضعف جنسی، اسهال و سرطان شکم کمک می کند. فواید سلامتی خرما ، آن را به یکی از بهترین مواد غذایی برای رشد عضلانی تبدیل کرده است.

افراد به طرق مختلف خرما مصرف می کنند، مثل مخلوط کردن خمیر آن با شیر، ماست یا همراه با نان و کره برای خوشمزه و سالم تر کردن غذاها. این خمیر هم برای بزرگسالان و هم کودکان بسیار مفید است ، مخصوصاً در طول دوران ریکاوری از بیماری ها .

انتهاي پيام/ش/ن

برچسب ها: خرما ، خراسان ، تن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.