سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

قدمت قالی بافی در قم به قبل از جنگ جهانی دوم میرسد

قالی‌بافی از دیرباز تاکنون هنر اصلی هنرمندان قم است که در حال منقرض شدن بوده و باید با حمایت‌های مناسب و اساسی از این صنعت جایگاه قالی بافی به وضعیت ایده آلی برسد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ در فهرست اثارملی کشور این هنر وچگونگی انجام ان برای اینده زنده باقی خواهد ماند به طوری که سابقه قالی بافی درقم به قبل از جنگ جهانی دوم میرسد.

حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش  استاندارقم  با اشاره به توسعه کار در استان گفت: اگر می‌خواهید کاری توسعه پیدا کند باید اساس استاندارد در آن رعایت شود.
 
وی در ادامه گفت: در استان قم 3163 واحد کارگاه قاليبافي داير مي باشد. اکثريت اين کارگاهها در مرکز استان مستقر بوده و تعداد محدودي نيز در بخشهاي تابعه مشغول فعاليت هستند. کارگاههاي قاليبافي اين استان با وجوديکه بين 1 تا 3 نفر قاليباف دارند نظام کارگاهي آنها با روشهاي کارگاههاي بزرگ قاليبافي مشابه است.
 
صالحی منش با اشاره به  توسعه کار و رونق تولید در کشور در چند دهه اخیر عنوان کرد:
باید در بخش تولید کار‌ها به خوبی پیش برود و استاندارد در آن رعایت شود و برای این موضوع باید آموزش‌های لازم داده شود.
 
وی با اشاره به تولید کالاهای استان قم اظهار کرد: کالای تولیدی استان قم باید دارای یک برند باشد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان قم به حمایت از تولید کنندگان بپردازیم.
 
صالحی منش با اشاره به هنر اصلی استان قم  در پایان خاطرنشان کرد: قالی بافی از دیرباز تاکنون هنر اصلی هنرمندان قم است که متاسفانه با بی‌توجهی روبرو شده است و در حال منقرض شدن است که باید با حمایت‌های مناسب و اساسی از این صنعت جایگاه قالی بافی به وضعیت ایده آلی برسد.
 
انتهای پیام/ش/ن
 
برچسب ها: قم ، قدمت ، قالی ، بافی ، جنگ ، جهانی ، دوم ، منقرض ، احیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.