سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"علیرضا رضاداد" دبیر جشنواره فیلم فجر در دیدار از جشنواره فیلم كوتاه:

حفظ احترام فیلم كوتاه دلیل نمایش ندادن این آثار در جشنواره فجر است/ با حل مشكل مالی تلویزیون فیلم كوتاه به خانه ها می‌آید

علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: نگرانی عمده در نمایش برگزیده های جشنواره فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر این است كه این دسته از آثار در لابلای هیجانات جشنواره گم شود. از همین رو به دلیل حفظ احترام جایگاه این عرصه از سینمای ایران از نمایش برگزیده های جشنواره فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر صرف نظر كرده ایم.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران، علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر ضمن حضور در محل برگزاری سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران، درباره دلایل نمایش ندادن برگزیده های این جشنواره در راستای سیاست های تشویقی جشنواره فیلم فجر گفت: نگرانی عمده در نمایش برگزیده‌های جشنواره فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر این است كه این دسته از آثار در لابلای هیجانات جشنواره گم شود. از همین رو به دلیل حفظ احترام جایگاه این عرصه از سینمای ایران از نمایش برگزیده های جشنواره فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر صرف نظر كرده ایم.

 علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور در پردیس سینما ملت از بخشهای مختلف جشنواره دیدن كرد و درباره دلایل نمایش ندادن برگزیده های جشنواره فیلم گفت: در تعریف سیاست های تشویقی جشنواره فیلم فجر، به نمایش آثار بلند قابل پخش در سینماهای كشور رسیدیم و اگر دقت كنید آن دست از آثار مستندهایی كه كوتاه و یا نیمه بلند هستند را در سیاست های تشویقی و حمایتی جشنواره فیلم فجر جا نداده ایم. 

وی در ادامه متذكر شد: نگرانی عمده در نمایش برگزیده های جشنواره فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر این است كه این دسته از آثار در لابلای هیجانات جشنواره گم شود. از همین رو به دلیل حفظ احترام جایگاه این عرصه از سینمای ایران از نمایش برگزیده های جشنواره فیلم كوتاه در جشنواره فیلم فجر صرف نظر كرده ایم. 

مشاور عالی حجت الله ایوبی در ادامه صحبت های خود با اشاره به سیاست های سازمان سینمایی در حمایت از فیلم كوتاه گفت: فیلم كوتاه از آن دست مقوله های سینمایی است كه مورد اقبال عموم به خصوص جوانان است كه متاسفانه تا اندازه ای مغفول مانده است این در حالی است كه در این مدیوم از سینمای ایران می توان سرمایه گذاری های شایسته ای انجام داد. 

رضاداد ادامه داد: از همین رو سال گذشته برنامه ای تدوین شده توسط حبیب ایل بیگی در شورای سیاست گذاری سازمان سینمایی ارائه شد كه در این برنامه چگونگی ساخت و حمایت از فیلمسازان فیلم كوتاه را مطرح می كرد و خوشبختانه در جشنواره سی و یكم به پیشرفت های قابل قبولی در این زمینه دست یافته و فضایی متناسب با همین سیاست ها ایجاد شده است. 

علیرضا رضاداد با اشاره به جلسه ای كه با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما داشته است به اهمیت پرداخت تلویزیون به فیلم كوتاه اشاره كرد و گفت: جلسه ای با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم كه در جلسه مذكور طرح حمایت از فیلم كوتاه مطرح شد؛ منتها مشكل عمده تلویزیون در راستای حمایت از فیلمسازان فیلم كوتاه تامین منابع مالی در جهت خرید حق نمایش آثار است. 

وی افزود: چراكه گردش اقتصاد فیلم كوتاه و پرداخت حقوق نمایش آثار برای صاحبان اثر یك امر مهم و ضروری است و متاسفانه مشكلات مالی تلویزیون این اجازه را نداده كه بتواند در این زمینه گام های بلندی بردارند و معتقدم در صورت حل مشكلات مالی تلویزین این علاقندی برای نمایش فیلم كوتاه وجود دارد چراكه تجربه نمایش فیلم كوتاه در تلویزیون نشان داد كه اتفاقا جزء پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی خواهد بود. 

این مدیر سینمایی در ادامه افزود: سینما برای قشر جوان پدیده مورد علاقه ای است و اگر آثار سینمای كوتاه ایران در تلویزیون نمایشداده شود؛ مطمئنا نتایج خوبی در بر خواهد داشت. تجربه نشان داده كه نمایش فیلم كوتاه در تلویزیون گاهی از نمایش آثار ویدئویی در رسانه ملی موثرتر و جذاب ترخواهد بود. 

رضاداد در پایان افزود: از همین رو تلویزیون هم موافق نمایش فیلم كوتاه بود كه امیدوارم با گشایشی كه در حوزه مالی تلویزیون ایجاد می شود بتوان حقوق نمایش فیلم را خریداری كرد و فیلم های كوتاه را در سطح حرفه ای در تلویزیون به نمایش گذاشت.


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.