به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا شاهرخ خسروانی از توسعه سی ان جی در سبد سوخت کشور بعنوان یکی از راههای کاهش مصرف و واردات بنزین نام برد و گفت: برنامه ریزیهای این شرکت به همراه وزارت نفت به زودی به نتایج مطلوبی می انجامد.
خسروانی به اجرای مداوم طرح کهاب نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل طرح کهاب و بازگشت بخشی از بنزین که بوسیله بخار هدر می رود، از میزان مصرف و واردات بنزین به کشور جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: برداشتن گام نخست دولت در حذف دریافت ریفورمیت ار واحدهای پتروشیمی، مجوز واردات ١٠ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در روز به شرکت ملی پخش داده شد که جایگزین اکتان افزای پتروشیمی ها شود و از سوی دیگر کمبود داخلی را جبران کند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که در سالجاری تاکنون روزانه کمتر از ٥ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است، افزود: این در حالی است که پیش بینی ها از روزانه ١٠ میلیون لیتر بنزین و برنامه ریزی ما روی ٧ میلیون لیتر واردات در روز حکایت داشت.
وی با بیان این که سه عامل تولید پالایشگاه ها، ذخیره داخلی و میزان مصرف، در واردات بنزین به کشور تاثیرگذار است، اظهار کرد: در صورتی که میزان تولید، ذخیره و مصرف افزایش یا کاهش پیدا کند، میزان واردات بنزین نیز تغییر خواهد کرد.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که هم اکنون روزانه ٦٢ میلیون لیتر بنزین پایه در پالایشگاه های کشور تولید می شود، ادامه داد: با مقداری مواد افزودنی میزان آن افزایش می یابد.
خسروانی گفت: متوسط مصرف بنزین در کشور حدود ٧٠ میلیون لیتر است؛ بنابراین با توجه به تولید مناسب و ذخیره مناسب پیش بینی می شود میزان واردات بنزین امسال در سطح کنونی باقی بماند.
وی تعمیرات اساسی پالایشگاهها را یکی از عوامل کاهش تولید داخلی عنوان کرد و افزود: در این مواقع میزان تولید و مصرف در کشور مدیریت می شود.
انتهای پیام/