سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد

معاینه فنی خودرو گامی جهت کاهش آلودگی هوا / وزارت نفت ناظر مستقیم بر تولید بنزین

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد می‌تواند جهت ارتقا استاندارد در سایر حوزه‌های انرژی، آب و خاک اقدامات ویژه‌ای را انجام دهد.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد در  حاشیه همایش استاندارد محیط زیست  گفت: سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد به راحتی می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی با تأکید بر نقش این دو سازمان در سایر حوزه‌ها اظهار داشت: سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد می‌تواند جهت ارتقا استاندارد در سایر حوزه‌های انرژی، آب و خاک اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

*ارائه جایگزین مناسب، برای محصولات پلاستیکی


وی در ادامه درباره اثرات نامطلوب محصولات پلاستیکی بر محیط زیست اظهار داشت: برای  کاهش استفاده از محصولات پلاستیکی باید جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنیم تا بتوانیم از آثار نامطلوب آن‌ها بکاهیم.

وی افزود: اگرچه باید جهت استفاده مناسب از  محصولات پلاستیکی فرهنگ سازی صورت گیرد.

*تولید خودرو بر اساس استاندارد یورو4


پیروز بخت با تأکید بر رعایت استاندارد یورو4 توسط خودرو سازان بیان داشت: در مورد رعایت استانداردهای یورو4 خودرو سازان هیچ مشکلی نداشته و خود را کاملا آماده همکاری کرده‌اند.

وی در باره تنزل کیفیت خودروهای یورو4 به یورو2 افزود: هر کالا و مجموعه‌ای بعد از این که مدتی از آن استفاده می‌شود کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد و نیازمند بازبینی مجدد است.

وی در ادامه گفت: خودروها پس از مدتی نیاز  به بازبینی مجدد قطعات دارند برای مثال مخازن CNG که در خودروها استفاده می‌شود اگر بازبینی دوره‌ای نشود بسیار خطرناک است.

پیروز بخت با اشاره به عدم دخالت سازمان ملی استاندارد در موضوع بنزین پتروشیمی بیان داشت: در سال 91 در قانون بودجه بنابر آن شد که کنترل و نظارت بر کیفیت بنزین‌های تولیدی به وزارت نفت سپرده شود و به تبع آن سازمان استاندارد دیگر نمی‌تواند در این موضوع دخالت کند.

وی در پایان گفت: با وجود این که کنترل کیفیت بنزین تولیدی بر عهده وزارت نفت است اما سازمان ملی استاندارد گاهی اوقات برای سنجش کیفیت بنزین تولیدی آزمایشات انجام می‌دهد و گزارش آن را به  وزارت نفت اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، یورو4 ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.