سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از نخبگان را به فرهنگ تبدیل کنیم

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف امور خیریه کشور گفت: حمایت از نخبگان و گسترش وقف به عنوان یکی از تعالیم‌ الهی دو مقوله مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الااسلام والمسلمین محمدی  رئیس  سازمان اوقاف و  امور خیریه کشور  در دومین  همایش پنجاه  و دومین  جایزه  بنیاد  البرز  با اشاره به حمایت از نخبگان و گسترش وقف به عنوان یکی از تعالیم الهی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از مهمترین اصول  علم و فناوری را ارتقا سهم وقف و امور خیریه در علم و فناوری  دانستند.

وی ادامه  داد:  اگر  بخواهیم  با  ظلم و ستم  مبارزه کنیم باید  علم بیاموزیم برای حفظ اقتدار امنیت کشور  لازم  از  علم  استفاده کنیم  عقب ماندگی علمی  حتما عقب ماندگی سیاسی  را در بر  خواهد داشت.

حجت‌الااسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: جهد علمی یکی از  بزرگترین واجبات علمی است علم  و دین توام با  هم  است علم  بدون ایمان  و ایمان بدون علم پیش نمی‌رود.

وی اشاره کرد: تلاش و کار مضاعف برای پیشرفت علم در جامعه ارتقا  فرهنگ عمومی در بخش تحقیقات علم تلاش و کوشش  سخت  دانشمندان برای پیشرفت  جامعه برای پر کردن فاصله علمی با کشورهای پیشرفته تشویق جوانان  و تاستعداد‌های برتر  و نخبگان کسانی که  در عرصه‌های مختلف بر مساعدت علم و  فناوری تلاش  می‌کنند  مطالبه از مسئولان  برای پیشرفت علم تهیه برنامه کوتاه مدت  و میان  بر داشته باشیم حمایت  از نخبگان را به فرهنگ تبدیل  کنیم از راهبر‌دهای مهم مقام معظم رهبری در خصوص فناوری  صنعت  و تولید داخلی در جامعه و  کشور  است.

حجت‌الااسلام والمسلمین محمدی  خاطرنشان کرد: انتظار سازمان اوقاف   و امور  خیریه کشور از مسئولان کشوری  حضور  مستمر  و همیشگی  در این همایش و حمایت  آنها  ا ز نخبگان است. در آینده بیش از حالا ارزش  کار واقف البرز  دیده می شود  وقف یکی از تعالیم و احکام  الهی است که ما را ماندگار می کند کسی  که  زمین وقفی را اجاره می‌کند  مال الا‌جاره  می‌دهد  در ثواب  آن شریک  است.امیدواریم با یاری  پروردگار  بتوانیم برای پیشرفت علمی آ؛ن چیزی که در  شان  امت  اسلامی است قدم موثری برداریم.
 
انتها ی پیام/
برچسب ها: نخبگان ، سازمان ، اوقاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.