سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم خبر داد

آغاز هفتمین جشنواره ملی حرکت در مهر ماه امسال

سید ضیاء‌هاشمی گفت: جشنواره ملی حرکت بستری است برای معرفی تلاش‌های علمی دانشجویان کشور در حوزه علمی مرکب از گروه‌های دانشجویی که با همکاری و همدلی در حوزه‌های تخصصی عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری گفت: هدفمان از برگزاری جشنواره‌های حرکت، ملی شدن این جشنواره و حمایت از طرف بنیاد ملی نخبگان است و امیدواریم در ردیف جشنواره‌هایی مانند خوارزمی، رازی، فارابی و شیخ بهایی قرار بگیریم. 

وی ادامه داد: جشنواره حرکت القاء خود باوری و اعتماد به نفس در دانشجویان است و توجه زیادی به استعداد‌ها و خلاقیت‌های علمی دانشجویان دارد. 

دکتر هاشمی ادامه داد: در این جشنواره ۱۷ هزار اثر علمی از انجمن‌های علمی سراسر کشور ارسال شد که در دانشگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در سطح هر دانشگاه انجمن‌ها و آثار منتخب که تعداد آن‌ها به هزار و صد اثر رسید مورد ارزشیابی مجدد در جشنواره حرکت قرار می‌گیرد. 

وی گفت: این جشنواره در ۱۶ حوزه از تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ مهر ماه در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. 

وی در خصوص تعداد انجمن‌های علمی فعال در دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: تعداد انجمن‌های علمی ۶ هزار و ۵۰ انجمن است که به ثبت رسیده ولی دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت جزء این اعداد نیست. از این انجمن‌ها ۳۷ درصد در حوزه علوم انسانی و بقیه در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی، کشاورزی و سایر رشته‌ها می‌باشد. 

 برگزاری جشنواره فارابی به مشروط به حضور رئیس جمهور
دکتر سید ضیاء هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص زمان برگزاری جشنواره فارابی گفت:تاکید بر هماهنگی با دفتر ریاست جمهوری داریم که از طرف دفتر ریاست جمهوری چند زمان برای برگزاری جشنواره از ما خواسته شد و ما زمانها را در اختیارشان قرار داده ایم و با هماهنگی دفتر ریاست جمهوری، به زودی زمان برگزاری جشنواره اعلام خواهد شد، ضمن اینکه فرایند داوری آثار طی شد، و در حال حاضر مشکل مالی در زمینه اجرای جشنواره نداریم و مطالبات خوبی تامین شده است و امید داریم جشنواره آینده فارابی، مطالبات مالی مانند دوره های قبل باقی نماند.

حمایت مالی انجمن ها در دستور کار معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم
 دکتر سید ضیاء هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: نیاز به حمایت شدید مالی اعضای انجمن ها وجود دارد ولی منابع بودجه ای محدود است البته بخشی از این بودجه از طرف مدیران دانشگاه ها تامین می گردد و بخشی از بودجه هم مستقیما در اختیار خود دانشگاه ها قرار می گیرد.

معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم پیگیر حمایت مالی انجمن هاست ولی در حال حاضر، عدد و رقم خاصی در مورد حمایت مالی انجمن ها نداریم.

دکتر هاشمی از تخصیص بودجه 1 میلیارد تومانی به این حوزه در امسال خبر داد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.