سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزاع خیابانی زاییده خشونت خانوادگی/ از خشونت،خشونت زاده می شود

یک جامعه شناس گفت: ضعیف شدن خود کنترلی مردم در شهرهای بزرگ، سرآغازی برای قوی تر شدن نزاع های خیابانی است.

  امان ا... قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نزاع های خیابانی گفت: رسانه ها، تربیت خانوادگی، اتفاقات روزمره، آموزش و پرورش نقش بسزایی در پدید آمدن نزاع های خیابانی دارند و در واقع سرآغازی برای شیوع این  معضل  اجتماعی در میان مردم است.
 
این جامعه شناس بیان داشت: متاسفانه ما در شهرهای بزرگ به دلیل بی هویتی، بی سرپرست بودن، تنها زندگی کردن و سخت تر بودن معاش بیشتر شاهد شدید آمدن این معضل اجتماعی هستیم و این در حالی است که مردم در شهرهای کوچک به دلیل ترس از شناخته شدن و آبرو و داشتن زندگی و اعصاب راحت تر به سراغ نزاع و درگیری در خیابان می روند.
 
وی با بیان اینکه نزاع و درگیری های خیابانی در میان خانم ها از نسبت کمتری در میان آقایان برخوردار است، ادامه داد: نوجوانان و جوانانی که در اوایل دوران جوانی به سر می برند به دلیل خاصی و بی تجربگی بیشترین آمار را در نزاع های خیابانی دارند.
 
قرائی مقدم با اشاره به اینکه کمتر شدن خشونت های خانوادگی و بیشتر شدن تنبیه و مجازات افراد خاطی، مردم کمتر به سراغ تخلیه خشونت خود و به دنبال آن در گیری و نزاع در خیابان می روند، خاطر نشان کرد:بهتر است متولیان امر ضعف موجود در نظارت و کنترل را که امروزه شاهد آن هستیم از میان بردارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نزاع ، خشونت ، دعوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.