سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

وقوع 3 فقره آتش‌سوزی مراتع در شهرستان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از وقوع سه فقره آتش‌سوزی در سطح مراتع این شهرستان طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، احمد بهاور امروز گفت: میزان خسارات وارده از سوی کارشناسان، 212 میلیون و 250 هزار ریال برآورد شده است.

وی ضمن بیان اینکه آتش‌سوزی 212 میلیون ریالی به مراتع دامغان خسارت زد، اظهار کرد: کجین‌دشت و مراتع بادله‌کوه در شمال دامغان از جمله مناطقی بوده است که دچار آتش‌سوزی شد که با امدادرسانی به‌موقع نیروهای یگان حفاظت و پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و شهرداری دیباج و کلاته‌رودبار مهار و خاموش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با یادآوری چهار فقره آتش‌سوزی در سال گذشته که به بیش از 15 هکتار مراتع خسارت شهرستان دامغان وارد شد، خاطرنشان کرد: بیشترین وقوع آتش‌سوزی در سطح مراتع شهرستان را عوامل انسانی که اکثراً مسافران هستند و پس از تهیه غذا آتش را خاموش نمی‌کنند، به وجود آورده‌اند.

وی کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکل این اداره مطرح کرد و افزود: این اداره با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توان خود بر سطح مراتع شهرستان نظارت دارد.

بهاور یادآور شد: مراتع شهرستان دامغان با توجه به تنوع گونه‌های گیاهی موجود از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع طبیعی تجدیدشونده محسوب می‌شود و بهره‌برداری صحیح توأم با عملیات اصلاح و احیای آن می‌تواند نقش مهمی در حفاظت از آب و خاک و تأمین نیازمندی‌ها در زمینه مواد پروتئینی و ... ایفا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، بالغ بر یک هزار و 200 نفر بهره‌بردار با ظرفیت 144 هزار و 256 واحد دامی از مراتع شهرستان دامغان استفاده می‌کنند.

عضو ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان دامغان با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یکی از اساسی‌ترین عوامل توسعه اقتصادی و اجتماعی است، گفت: حفظ، احیا و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی تجدیدشونده به عنوان بستر فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، محیط مناسب برای زیست موجوادت زنده از جمله انسان، عامل اساسی استمرار تولیدات کشاورزی، برقراری تعادل اکوسیستم‌های مختلف و ایجاد ارتباط اصولی بین انسان و محیط زیست از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سمنان ، آتش سوزی ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.