سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا به دنبال جلب حمايت اندونزی، مالزی و چين براي مقابله با داعش است

مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند جان کری وزیر امور خارجه این کشور از مقامات کشورهای چین، اندونزی و مالزی درخواست خواهد کرد برای مقابله با داعش همکاری بیشتری انجام دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کری قرار است روز جمعه به اندونزی سفر و در مراسم تحلیف جوکو ویدودو رئیس جمهور جدید این کشور شرکت کند.

کارشناسان سیاسی در این باره اعلام کردند سفر کری به اندونزی از جنبه های مختلف اهمیت دارد. اندونزی به عنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا در این منطقه از نفوذ زیادی برخوردار است. این در حالی است که تعداد زیادی از تروریست ها از این منطقه اخیرا به سوریه سفر کرده اند تا به داعش بپیوندند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت تمرکز گفتگوها با مقامات ارشد اندونزی بر ایجاد روابط متقابل محکم با دولت جدید این کشور و همچنین بررسی راهکارهای جلوگیری از پیوستن جنگجویان از کشورهای اندونزی و مالزی به گروه های تروریستی خواهد بود.

کری در سفر خود به مالزی همچنین با «نجیب رزاق» نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

یک دیپلمات چینی نیز در این باره گفت «یانگ جیچی» وزیر مشاور این کشور قرار است روزهای جمعه و شنبه به بوستون آمریکا برود و با مقامات این کشور درباره راهکارهای تقویت تلاش ها علیه داعش گفتگو کند.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.