سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید:

دولت آمريکا متعهد به حمايت از عراق است

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری شب گذشته خود به سوالات در خصوص کوبانی و عراق پاسخ داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگاری پرسید: از یک هفته ی پیش تاکنون تقریبا یکصد و پنجاه نفر در بمب گذاری های انتحاری در بغداد کشته شدند. امروز سی و شش نفر کشته شدند. آیا دولت آمریکا بر این باور است که این حملات به شیوه ی داعش است یا اینکه جدید است؟

سخنگوی کاخ سفید گفت: تونی بلینکن معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در سه روز گذشته در بغداد و اربیل بود تا با مقامات ارشد عراقی و کارکنان سفارت آمریکا و کنسولگری این کشور در عراق بحث و گفتگو کند و درباره ی تحولات اخیر سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه صحبت کند.تونی بلینکن در دیدارهای خود روی تعهد آمریکا برای ادامه ی حمایت از دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور تاکید کرد. ما حملات تروریستی روزهای اخیر در سراسر عراق را محکوم می کنیم. این حملات باعث کشته شدن شمار زیادی از افراد بی گناه شده است. ما متعهد به همکاری با دولت عراق هستیم تا به این افزایش حملات تروریستی خاتمه دهیم و توانایی نیروهای امنیتی عراق را برای نبرد با داعش افزایش دهیم. ما به خانوادههای قربانیان تسلیت می گوئیم.

وی درباره ی اوضاع کوبانی گفت: من جدید ترین ارزیابی درباره ی کوبانی را به وزارت دفاع آمریکا ارجاع می دهم. اوضاع بسیار متغییر است.ما شاهد بوده ایم که جنگجویان داعش و تدارکات آنها در اطراف شهر کوبانی انباشته شدند. این انباشته شدن اهدافی رابرای حملات هوایی آمریکا ایجاد کرده است. همزمان با تلاش ما برای تضعیف توانایی داعش در سوریه ، این عملیات در سوریه متمرکز شده است و فضای حملات هوایی را بهتر کرده است.


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.