سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم روز ملی صادرات با حضور رییس جمهور

رئيس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نخستين حضور رييس‌جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات گفت: نخستين بار صادرکنندگان نمونه خدمات فنی و مهندسی، کالاهای با ارزش افزوده بالا و های‌تک تجليل می‌شوند.

به گزارش گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ولي‌اله افخمي‌راد افزود: اين اقدام با توجه به رويکرد جديد سازمان توسعه تجارت صورت مي‌گيرد که روز ملي صادرات را متفاوت از گذشته خواهد کرد و از صادرکنندگاني که علاوه بر معيار‌هاي عمومي در بخش‌هاي کالايي، خدمات فني و مهندسي و گردشگري با سه معيار ارزش افزوده بالا، صادرات کالاهاي هاي‌تک و صادرات خدمات فني ـ مهندسي سنجيده و حائز بالاترين امتياز شده‌اند تجليل مي‌شود.

وي با تاکيد بر اهميت حضور دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري در اين مراسم گفت: سياست‌هاي اقتصادي دولت بر توسعه صادرات غيرنفتي متمرکز است و حضور رييس جمهوري در مراسم روزي که به نام روز ملي صادرات نامگذاري شده است، ارج نهادن دولت به اين روز و تاييدي بر گفته‌هاي دولت است.

افخمي راد اعلام کرد : از سوي ديگر براي قطعي شدن حضور رييس جمهوري در اين مراسم، اين مراسم دو روز زودتر از 29 مهر، روز ملي صادرات در تقويم خورشيدي کشور ، برگزار خواهد شد.

افخمي‌راد در تشريح نحوه انتخاب صادرکنندگان نمونه گفت: «آيين‌نامه تشويق صادركنندگان نمونه» مصوب هيأت وزيران و اصلاحات وارد بر آن، مبناي کار کميته انتخاب صادرکنندگان نمونه است و طبق اين آيين‌نامه صادرکنندگان منتخب در سه گروه صادرکننده ممتاز، صادرکننده نمونه و صادرکننده برتر کشوري معرفي مي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه طبق آيين‌نامه تا 50 بنگاه صادراتي در روز ملي صادرات تجليل خواهد شد، تصريح کرد: از صادرکنندگان ممتاز با اهداء تنديس بلورين و از صادرکنندگان نمونه با اهداء تنديس طلايي تجليل خواهد شد.

افخمي‌راد در خصوص نحوه انتخاب صادرکنندگان نمونه استاني گفت: کارگروه‌‌هايي در استان‌ها  تشکيل شده است تا براساس ضوابط ابلاغي سازمان توسعه تجارت ايران، صادرکنندگان نمونه را حداکثر تا دو ماه آينده مشخص و معرفي کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، مراسم ، روز ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.