سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاددان آمریکایی

رکود قریب‌الوقوع اقتصادی در انتظار آمریکا

یک اقتصاددان آمریکایی به پرس تی‌وی گفت گزارش جدید بانک سرمایه‌گذاری "کردیت سوئیس" یک رکود قریب الوقوع را برای امریکا پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، دکتر "مارک تورنتون"، عضو ارشد موسسه "لودویگ فن میزس" در مصاحبه تلفنی با پرس تی‌وی تاکید کرد پیش‌بینی‌های کردیت سوئیس بر اساس میزان بی‌سابقه اختلاف ثروت (توزیع ناعادلانه ثروت) صورت گرفته که مشخص می‌کند درصد اندکی از جمعیت به نسبت بقیه مردم به میزان بسیار زیادی ثروتمند می‌شوند.

گزارش بانک کردیت سوئیس نشان می‌دهد میزان نابرابری ثروت از زمان رکود بزرگ سال ۱۹۲۹ در امریکا تاکنون به بالاترین سطح رسیده است و حدود ۵۰ درصد از دارایی‌های جهان تنها در اختیار ۰.۷ درصد از جمعیت دنیا قرار دارد.

تورنتون افزود: از یک جنبه، اختلاف ثروت نشان دهنده رکود است زیرا هر دو از یک علت نشات می‌گیرند که همان چرخه رونق و رکود در اقتصاد است، یعنی وقتی بانک مرکزی - بانک مرکزی آمریکا - نرخ سود را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد موجب بروز رونقی در اقتصاد می‌شود که به یک رکود اجتناب‌ناپذیر در اقتصاد منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ سود پایین یعنی سهولت دستیابی به پول و اعتبار که به سرمایه‌داران در راستای افزایش ثروت‌شان کمک می‌کند اما همین نرخ سود به کارگران طبقه متوسط ضربه می‌زند و در نتیجه اختلاف ثروت افزایش می‌یابد و شما با این کار چرخه رونق و رکود را نیز به کار می‌اندازید.

تورنتون برای توضیح این مساله گفت: ما از سال ۲۰۰۹ تاکنون در اقتصاد امریکا افزایش پر رونق فروش کالاهای سرمایه‌ای را شاهد بوده‌ایم با این وجود دستمزدهای واقعی کارگران در امریکا افزایش نیافته است و اخیرا نشانه‌هایی از بروز مشکل در بازار مسکن و یافتن مشاغل متناسب با اقتصاد امریکا را نیز مشاهده کرده‌ایم و میزان مشارکت نیروی کار در اقتصاد امریکا نیز رو به کاهش بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: همه این نشانه‌ها، خبر کردیت سوئیس درباره وقوع رکود در اقتصاد امریکا را تایید می‌کند.

تورنتون، ویراستاری و بازنگری ژورنال فصلی اقتصاد اتریش را به عهده دارد.




انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.