سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

۴۰ هزار میلیارد ریال کالا از قزوین صادر شد

مدیرکل گمرک قزوین گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال کالا در ۶ ماه نخست امسال از قزوین صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

صدری خواه در رابطه با صادرات کالا از قزوین اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 4 هزار میلیارد ریال از قزوین کالا صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این مقدار صادرات شامل بیش از 161 هزار تن کالا است که نسبت به سال گذشته از نظر وزن 28 درصد کاهش داشته است، این کالاها بیشتر به کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان صادر شده است که بیش از 70 نوع کالا را شامل میشود.

صدری خواه با اشاره به کالاهای صادر شده از استان قزوین تصریح کرد: بیشتر این کالاها شامل مواد شوینده، مواد شیمیایی، مس به صورت شمش، شیشهجات و آینه، مصنوعات پلاستیکی، آهن و فولاد، تخم مرغ، لوازم برقی، موکت و کاشی و سرامیک است که در این زمینه مواد شوینده از صادرات قابل ملاحظهای برخوردار بوده است.

وی با اشاره به میزان واردات استان قزوین بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 1000 میلیارد تومان کالا به استان قزوین وارد شده است که متأسفانه این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 106 درصد رشد را نشان میدهد و باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

/انتهاي پيام/ش/ن

برچسب ها: قزوین ، چهل هزار ، کالا ، صادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.