سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

ثبت 3هزار و200 نابینا در بانک اطلاعاتی بهزیستی مازندران

3هزار و200 نابینا در بانک اطلاعاتی بهزیستی مازندران ثبت شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری مدیرکل بهزیستی مازندران صبح امروز در همایش روز جهانی عصای سپید در ساری با بیان اینکه امروز در جامعه معلول و نابینایی معنا ندارد گفت: هدف بهزیستی توانمندسازی و خودباوری نابینایان است.

آرام با اشاره به اینکه 3هزار و200 نابینا در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ثبت شده است افزود: بهزیستی هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نابینا، خرید وسایل مورد نیاز شامل عصا و وسایل صوتی را پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: برای توانمندسازی و اشتغال این افراد آموزش های فنی حرفه ای به نابینایان داده می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران به جذب 60 درصدی نابینایان در ادارات دولتی اشاره کرد و گفت: در لایحه جامع حمایت از معلولان و نابینایان قانون جذب 60درصدی متصدی دفتری و اپراتورهای تلفنخانه برای نابینان را تصویب کرد که متاسفانه بعد از تصویب این قانون تمام پست ها از بین رفت و عملا این قانون کاربرد ندارد.

مدیر عامل کانون نابینایان مازندران هم با اشاره به اینکه از 3هزار و 200 نابینای استان ، تا کنون 700 نابینا زیر پوشش این موسسه هستند گفت: این افراد در این کانون کار با رایانه ،سفالگری، نقاشی و گلیم بافی را آموزش می بینند.

ربابه زارع مهمترین مشکل نابینا یان را اشتغال آنان عنوان کرد و افزود: نامناسب بودن زیر ساخت های شهری یکی از مشکلات نابینان در شهر است.

البته ندیدن این دوستان روشندل دلیلی نمیشه تا مسولان در این همایش حضور پیدا نکنند.ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.