سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیازی به حضور نیروهای بیگانه در منطقه نیست

رئیس کل امنیت مناطق کردنشین سوریه با بیان اینکه نیازی به حضور نیروهای بیگانه در منطقه نداریم، تأکید کرد حملات ائتلاف به مواضع تروریست‌ها ناچیز است و نیروهای مدافع خلق تا آخرین نفس در مقابل تروریست‌های داعش می‌جنگند و در صورت لزوم عملیات استشهادی انجام می‌دهند تا کوبانی تسلیم نشود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«جوان ابراهیم»  خواهان تشکیل ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش شد.

ائتلاف تهران، دمشق و بغداد علیه تروریست‌ها ضروری است

وی در این خصوص گفت که داعش ساخته و پرداخته برخی از دولت‌های منطقه و در راستای منافع ضد انسانی آنها درست شده است.

این مقام امنیتی کرد در کردستان سوریه گفت: جنبه انسانی بحران کوبانی و شرارت‌های تکفیری‌های داعش در مناطق مختلف سوریه و عراق نباید تحت تاثیر دیدگاه‌های سیاسی قرار بگیرد.

به گفته وی، جنایت‌های اخیر تکفیری‌های داعش نشان داد که هیچ یک از ملیت‌ها و ادیان را قبول ندارند، از این رو ضروری است نه تنها کردها در سوریه، عراق و ترکیه، بلکه دمشق، تهران و بغداد نیز وارد یک ائتلاف منطقه‌ای در راستای از میان برداشتن افراط گرایی شوند.

جوان ابراهیم تاکید کرد: تهران، دمشق و بغداد می‌توانند در کنار کردها جبهه مستحکمی برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و بعثی داعش شکل دهند.

نیازی به حضور نیروهای بیگانه در منطقه نیست

مسئول امنیتی کردستان سوریه در خصوص  حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا اظهار داشت: این حملات بسیار ناچیز بوده و نتوانسته است مانع پیشروی و انهدام تروریست‌ها به ویژه در کوبانی شود.

وی تاکید کرد نیروهای مردمی در کوبانی توان مقابله و مقاومت در مقابل تروریستهای داعش را دارند و نیازی به ورود نیروهای بیگانه به خاک سوریه ندارند، بلکه آنها نیاز به سلاح و ادوات جنگی پیشرفته برای پیروزی بر تروریست‌ها دارند.

جوان ابراهیم افزود: نیروهای ائتلاف موضع شفافی نسبت به از بین بردن تروریست‌ها ندارند و همین سبب ماندگاری تروریست‌های تکفیری بعثی گشته است، از سوی دیگر آنها مواضع دوگانه‌ای در خصوص دادن تسلیحات به نیروهای کرد مبارز در جبهه‌های نبرد دارند.

سلاح‌های پیشرفته آمریکایی در دستان تروریست‌ها

به گفته وی آنها در حالی که سلاح و تسلیحات در اختیار کردهای عراق برای مقابله با تروریستها قرار می‌دهند اما از دادن هر گونه تسلیحاتی به کردهای سوریه خودداری می‌کنند.

وی در ادامه گفت: از دیگر نشانه‌های مواضع دوگانه ائتلاف تحت رهبری آمریکا وجود سلاحهای پیشرفته آمریکایی در اختیار تروریست‌های تکفیری است.

اغلب فرماندهان و امیران داعش بعثی هستند

رئیس کل امنیت مناطق کردنشین سوریه درباره هویت تروریستهای تکفیری داعش تصریح کرد: بیشتر آنها از چچن، عربستان سعودی، تونس، یمن، بحرین و متاسفانه کردهای حلبچه هستند، اما فرماندهان ارشد نظامی و امیران داعش غالبا از بازماندگان حزب بعث هستند.

حکومت اقلیم برای ارسال تسلیحات به کردهای سوریه همکاری کند

این مقام ارشد امنیتی در خصوص نیاز فعلی تیم‌های امنیتی تحت فرمان وی تاکید کرد: آنها برای شناسایی و خنثی‌سازی فعالیت های تروریستی نیاز مبرم به ادوات و تجهیزات پیشرفته امنیتی دارند.

همچنین در خصوص ممانعت حکومت اقلیم کردستان عراق از ورود این ادوات به مناطق کردنشین سوریه گلایه کرد و گفت: انتظار داریم که حکومت اقلیم برای رسیدن هرچه سریعتر این تجهیزات به دست نیروهای امنیتی ما مسئولانه‌تر برخورد نماید، چرا که پیشروی تروریست‌ها در خاک سوریه به معنای شکست همه جبهه‌ها می باشد.

در صورت نیاز مدافعین کوبانی به عملیات استشهادی متوسل خواهند شد

جوان ابراهیم در خصوص سرنوشت کوبانی با اشاره به اینکه سقوط کوبانی به معنای سقوط مقاومت در کل منطقه است، تاکید کرد: نیروهای مدافع خلق تا اخرین نفس در مقابل تروریست های داعش می‌جنگند و در صورت لزوم دست به عملیات استشهادی می‌زنند اما هرگز شهر کوبانی را تسلیم تروریست‌ها نخواهند کرد.

برچسب ها: نیروها ، بیگانه ، منطقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.