سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه های ویژه برای توانمند سازی نابینایان /بیش از یکصد هزارنابینا تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای برنامه های آموزشی درابعادمختلف،فراهم سازی منابع گویا وبریل وارائه مشاوره های تحصیلی وشغلی ازجمله برنامه های سازمان بهزیستی کشور برای افرادنابیناست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،یحیی سخنگویی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درروز جهانی نابینایان وعصای سفید در  گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : اجرای برنامه های آموزشی در ابعاد مختلف اعم از آموزش مهارتهای ارتباطی و اجتماعی ، مهارت های روزمره زندگی ، استفاده بهینه از برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری و مهارتهای شغلی و حرفه ای از جمله برنامه های سازمان بهزیستی برای افراد نابینا است .

وی  با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه ها به فعلیت رساندن استعدادهای افراد نابینا در زمینه های علمی و فرهنگی است تصریح کرد: فراهم سازی منابع گویا وبریل و ارائه مشاوره های تحصیلی و شغلی از دیگر برنامه هایی است که در این محور دنبال می شود.

سخنگویی  با تاکید بر اینکه تهیه ، تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی نابینایان و کم بینایان در مناطق مختلف کشوراز دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای افراد معلول است اظهار داشت :  هدف از انجام این فعالیتهاارتقاء سطح استقلال و توانمندی افراد نابینا در انجام امور روزمره ومشارکت مستقل در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است .

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: در حال حاضر 116هزارو23 نفر معلول بینا یی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند که پیگیری مسائل ومشکلات آنها در سطح دستگاهای اجرایی ورایزنی با مدیران دستگاه ها جهت حل مسائل و مشکلات آنان و هم چنین اصلاح و بازبینی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و ارتباط مستمر با مدیران اجرایی جهت رفع چالشهای این قانون از اقدامات مهمی است که با همیاری تشکل های غیر دولتی در راستای توانمند سازی و افزایش کیفیت زندگی نابینایان دنبال می شود .
 
وی در خصوص تخفیف استفاده از بلیط نیم بها در پروازهای داخلی برای نابینان بیان کرد: براساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بخش خدمات حمل و نقل هوایی موظف هستند که خدمات خود را به صورت نیم بهاء به افراد نابینا ارائه دهند اما متاسفانه با وجود پیگیری های مستمر این سازمان، تنها بخش دولتی مشمول این قانون می باشد که شامل همراه فرد نابینا نمیشود.

وی خاطر نشان کرد: براساس آمار سال 1392 تعداد یک میلیون و 111هزارو 694 نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.