سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

فرش می‌تواند ظرفیت اشتغال داخلی را تکمیل کند ‌

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه فرش می‌تواند ظرفیت اشتغال داخلی را تکمیل کند، گفت: زنان می‌توانند چندین برابر بیشتر از ظرفیت کنونی در تولید فرش به کمک اقتصاد کشور بیایند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،زاوشی ، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و می‌توانند ضمن حفظ بنیان خانواده در خانه با دقت و ظرافت به عنوان یک نیروی کمکی اقتصادی از صنعت فرش در جهت امرار معاش خانواده بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه می‌توان اقتصاد کشور را با استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه فرش مستحکم‌تر کرد، گفت: ما نیازمند صادرات هستیم و با افزایش ظرفیت تولید فرش در کشور می‌توان صادرات این محصول را افزایش داد.

وی افزود: از طریق صنعت فرش نه تنها می‌توان اقتصاد کشور را توانمند کرد، بلکه افزایش ظرفیت‌های تولید فرش از جمله عوامل مؤثر در انتقال فرهنگ کشور با ورود به بازارهای خارجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حضور جدی در صنعت فرش نه تنها اقتصاد کشور را تقویت می‌کند، بلکه فرهنگ ایرانی را نیز به دیگر کشورها انتقال می‌دهد.

زاوشی همچنین در خصوص توجه به ظرفیت‌های موجود در صنایع دستی کشور، بیان کرد: در حوزه صنایع دستی دقت و هنر بسیاری وجود دارد اما، باید از ظرفیت‌های موجود در این راستا نهایت استفاده را کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تقویت صنایع دستی کشور به عنوان یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ و آداب و رسوم اقدام مؤثری در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای آموزش فرش‌بافی، آموزش طراحی و نقاشی به روش جدید، دوره‌های آموزشی برای بازاریابی فرش در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

زاوشی گفت: اگر در صنعت فرش زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود، می‌توانیم در زمینه صادرات فرش هم موفق شویم.

‌انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: اراک ، فرش ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.