سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفتگوی ویژه خبری:

بیست کیلومتر مترو در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید / پروژه‌های نیایش و صدر رتبه چهارم جهانی را دریافت کردند + فیلم و تصاویر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که امسال حدود 20 کیلومتر از مسیرهای مترو با 14 ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد گفت: اولویت نخست شهرداری تهران مسائل فرهنگی و اجتماعی است زیرا در پی افزایش رفاه اجتماعی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اعطای جوایز بین‌المللی به پروژه‌های عمرانی شهر تهران شب گذشته (22 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران بررسی شد.   
 
حسینی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون اعطای جوایز بین‌المللی به پروژه‌های ایرانی گفت: انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه‌هایIPMA از چندین فعالیت برخوردار است.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که جوایز و لوح تقدیردر شهر روتردام هلند به برگزیدگان رتبه‌های اول تا چهارم مسابقه‌های بین‌المللی مدیریت پروژه IPMA اعطا شد افزود: ما توانستیم خودمان را در سطح بین‌المللی مطرح کنیم.   
 
وی با بیان این که پروژه‌های دیگری که در این انجمن شرکت کردند حدود 25 پروژه بود ادامه داد: برای این که پروژه‌ها بتوانند وارد مرحله رقابت شوند ابتدا باید ارزیابی وسیعی در 9موضوع مختلف مرتبط با بحث پروژه‌های مربوطه انجام شود.   
 
حسینی با بیان این که انواع و اقسام ارزیابی‌ها توسط این انجمن انجام می‌شودخاطر نشان کرد: نحوه چگونگی رهبری پروژه‌ها و نتایج حاصل از آن‌ها نیز مورد بررسی از سوی این انجمن قرار می‌گیرد.   
 
*پروژه‌های نیایش و صدر رتبه چهارم جهانی را دریافت کردند

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که دو ابر پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی شهید صدر به همراه پروژه‌ای از کشور هلند با کسب رتبه چهارم شایسته دریافت لوح تقدیر تعهد به تعالی اعلام شده‌اند افزود: 5 ارزیاب برای هر یک از این 9 پروژه وارد کشور شده بودند به طوری که در هر یک از دو گروه خوشبختانه یک ارزیاب ایرانی حضور داشت که خوشبختانه باعث افتخار است.   
 
وی با بیان این که خوشبختانه برای بار اول بود که وارد این عرصه می‌شدیم گفت: این انجمن تمام پروژه‌ها را در حوزه‌های صنعت ، نفت و گاز و حوزه های زیرساختی دیگر در بر می‌گیرد.

حسینی با بیان این که برای حوزه‌های کارهای مهندسی عمرانی اقدامات جدیدی صورت گرفته است گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم از یک ممیزی بین‌المللی پروژه‌هایمان را عبور دهیم و تجربه‌های خوبی کسب کنیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین کنگره جهانی مدیریت پروژه‌ها که در کشور هند برگزار شد گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم رتبه‌های خوبی را کسب کنیم به گونه‌ای که رتبه‌های اول تا سوم را انگلیس، فرانسه و ایتالیا کسب کردند.
 
وی با بیان این که در کارگاه‌های تخصصی شرکت کرده‌ایم افزود: در این کارگاه‌ها باید دستاوردهایمان را برای یکدیگر توضیح دهیم.
 
حسینی با تاکید براینکه در بسیاری از آمارها در پروژه‌ها جلوتر از کشورهای حائز رتبه‌های برتر بودیم گفت: مثلا در حفاری و یا در بتن ریزی رتبه‌های خوبی را کسب کردیم.  
 
*در بزرگراه‌های امام علی، صدر، نیایش حائز رتبه‌های برتر هستیم


معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که در خیلی از پروژه‌ها مانند امام علی، صدر، نیایش رکوردهای بیشتری را حتی از رتبه‌های اول کسب کرده‌ایم گفت: باید ادبیاتمان مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد.
 
وی با اشاره به این که از نظر کیفیت محصولاتمان در رده خوبی قرار دارد ادامه داد: متاسفانه برند و بسته‌بندی‌های لازم را در سطح بین‌المللی نداریم.
 
حسینی با بیان این که اولین دستاورد ما خودباوری است گفت: سطح ما بالاتر از کشورهای حائز رتبه است بنابراین این مسئله شروع کار است.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که در مهندسی کشور رشد بسیار خوبی داشته‌ایم گفت: در تمامی حوزه‌ها می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم البته نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.
 
وی با بیان این که در پروژه‌های خود با کشورهای اروپایی رقابت می‌کنیم اظهار داشت: کشورهای اروپایی هیچ یک از مشکلاتی را که کشور ما همانند تحریم داشت را ندارند.  
 
حسینی با بیان این که انگلیس، ایتالیا، فرانسه و سپس ایران رتبه‌های برتر را کسب کردند افزود: پروژه‌های صدر و نیایش به صورت مستقل و جداگانه در این مسابقات شرکت داشتند و حائز رتبه شدند.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه در پروژه های صدر و نیایش مسائل چگونه مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: انجمن IPMA ارزیابی‌های خود را در قالب روش تعالی مدیریت قرار می‌دهد به گونه‌ای که 9 پارامتر اصلی دارد.
 
وی مهمترین نکته را شیوه مدیریت و توسعه دانست و عنوان کرد: این مسئله باید در یک پروژه حاکم باشد.
 
حسینی با بیان این که ذی نفعان مختلفی در یک پروژه حضور دارند افزود: هر یک از هیئت‌هایی که برای این دو پروژه وارد ایران شدند 4روز در تهران حضور داشتند به طوری که با ارگان های مختلفی هم چون پیمانکارها، مشاوران، کارفرمایان و مردم صحبت‌هایی داشتند و سعی می‌کردند براساس چک لیست‌های مشخصی که در اختیار دارند امتیاز دهند.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: پس از کسب حداقل امتیازات برای ورود به مسابقات وارد این مرحله شدیم  به طوری که برای بار اول بود که وارد این سیستم می‌شدیم و خود را می‌سنجیدیم.
 
وی با اشاره به زحماتی که جمع کثیری از همکارانم در این راستا کشیدند گفت: از زحمات همکاران در بخش‌های مختلف هم چون کارگران، تکنسین‌ها، مهندسین قدردانی می‌کنم.  
 
حسینی با اشاره به این که ما در این پروژه‌ها از نظر ابعاد و اندازه در حد ابر پروژه قرار داشتیم ادامه داد: این انجمن پروژه‌ها را در سه سطح متوسط، بزرگ و ابر پروژه ارزیابی می‌کند.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان این که ایران از نظر ابعاد در حد اول پروژه شرکت کرد گفت: ما در این پروژه‌ها از دایره تفکرات مرسوم پا فراتر گذاشته‌ایم.
 
وی با اشاره به این که در این حوزه جهش بزرگی به سمت جلو داشته‌ایم ادامه داد: ما در روش‌های مختلفی از جمله تکنیک‌های مهندسی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.
 
حسینی با اشاره به پیشرفت‌های خوبی که در بحث‌هایی هم چون پل‌سازی صورت گرفته است اظهار داشت: دو پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی شهید صدر ما را به آن سطح از دانش و تکنولوژی رسانده که بتوانیم میان‌بر بزنیم.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که سعی کرده‌ایم به جهت محدودیت‌هایی که وجود داشت بومی‌سازی انجام دهیم گفت: ما اکنون چه در صنعت پل سازی و چه در صنعت تونل سازی قابل مقایسه با گذشته نیستیم.
 
*در سطح تونل سازی و پل سازی قابل مقایسه با گذشته نیستیم

وی با اشاره به این که در 9 سال گذشته حدود 304 کیلومتر بزرگراه داشتیم اما اکنون بیش از   500 کیلومتر بزرگراه داریم ادامه داد: تا 9 سال پیش در تهران حدود 150 دستگاه پل وجود داشت اما در این مدت حدود 200 دستگاه پل و حدود 20 کیلومتر تونل ساخته شده است.  
 
حسینی با اشاره به این که حدود 200 سال از پایتخت تهران می گذرد ادامه داد: هشت نه سال است مدیریت شهری می‌گذرد که به دستاوردهای خوبی در طول این مدت رسیده‌ایم.
 
* در حوزه زیرساخت‌ها تحول ایجاد شده است 

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که بزرگراه‌های ما از 535 کیلومتر گذشته است گفت: با استفاده از توانمندی‌های داخلی در حوزه زیرساخت‌ها تحول ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به این که یکی از این 200 دستگاه پل، پل طبقاتی صدر است ادامه داد: این پل حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
 
حسینی با اشاره به تونل‌های رسالت، توحید، نیایش، امیرکبیر افزود: در حوزه زیرساخت‌ها در طول چند سال اخیر اتفاقات جدی رخ داده است.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه تا چند حد از توان داخلی برای اجرای پروژه‌ها استفاده کرده‌ایم افزود: امریکا و ایتالیا و فرانسه به صورت مستقل اقدام به طراحی، اجرای پروژه‌هایشان می‌کنند اما کشورهای دیگر هم چون هنک کنگ به صورت مشترک به اجرای این پروژه‌ها می‌پردازند.
 
وی با اشاره به این که تایوان، چین، هنک کنگ با کمک کمپانی‌های دیگر پروژه‌هایشان را پیش می‌برند افزود: برای ما این امکان وجود نداشت که بتوانیم با این کمپانی‌ها وارد مذاکره و مشارکت شویم.
 
حسینی تصریح کرد: ما دو راه حل بیشتر نداشتیم یکی این که یا باید سکوت می‌کردیم و این پروژه‌ها را به دست فراموشی می‌سپردیم و یا این که خودمان کمر همت می‌بستیم و وارد قضیه می‌شدیم.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که ما وارد این گود شدیم و به خداوند توکل کردیم ادامه داد: از ظرفیت‌های داخلی به خوبی در پروژه هایمان بهره بردیم. 

وی با اشاره به این که تیم طراحی پروژه طبقاتی صدر 100 درصد ایرانی است افزود: این تیم طراحی باعث افتخار جامعه مهندسی کشور است.
 
حسینی با اشاره به این که این تیم طراحی در هر کجای جهان می‌تواند هر پروژه‌ای را با هر ابعادی مطابق استانداردها طراحی کند افزود: در پروژه پل طبقاتی صدر 3372 فقط در پنج کیلومتری پل که بر روی پایه‌های وسط بزرگراه احداث شده قطعه قرار دارد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان این که این قطعات هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند افزود: همه قطعات در قسمت‌های مختلف این بزرگراه با یکدیگر تفاوت دارند.

وی با اشاره به این که سخت‌ترین تکنیک‌های پل‌سازی را در سخت ترین نقطه تهران آغاز کرده‌ایم ادامه داد: بزرگراه صدر از چندین دره تهران رد می‌شود.
 
حسینی با بیان این که قوس‌های عمودی و افقی در این پروژه داشتیم افزود: این مسئله باعث می‌شود که هر کدام از این قطعات ابعاد هندسی و شیب مختلفی داشته باشد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که این 3372 قطعه در طول شش ماه ساخته شده است خاطر نشان کرد: هزار و سیصد و هفتاد و دو قطعه قوس‌ها و شیب‌های مختلفی در تولیدشان به کار رفته شده است.  
 
وی با تاکید براینکه معماری پل صدر کاملا ایرانی است تصریح کرد: البته از این جنس پل در سایر کشورها موجود است ولی سبک معماری و قوس‌های به کار رفته شده در پل صدر مخصوص خودش است.
 
حسینی با اشاره به این که چندین دانشجوی دکتری و کارشناس ارشد پایان نامه خود را به این طرح اختصاص داده بودند ادامه داد: بدون این که به طور کامل بزرگراه مسدود شود کار خود را انجام دادیم به گونه‌ای که در زیرپایه های ترافیک حرکتی وجود داشت ما کار خود را انجام دادیم.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های فنی که سبب توسعه دانش و تکنولوژی شده است گفت: ما توانسته‌ایم از متخصصین دانشگاهی در عملیات‌های خود استفاده کنیم به طوری که به معنای واقعی کلمه پیشرفت بزرگی در دانش مهندسی عمران کشور رخ داده است.  
 
* در این پروژه‌ها از سنی سازی به صنعتی سازی رجوع کرده‌ایم 

وی با اشاره به این که مهندسان عمران در داخل کشور از روش‌ها و تکنیک‌های خوبی در این پروژه‌ها استفاده کردند افزود: در این پروژه‌ها از سنی سازی به صنعتی سازی رجوع کرده‌ایم.
 
حسینی با اشاره به این که در کارخانه‌ها همه قطعات را ساخته ایم افزود: در محل ستون‌ها را ساخته‌ایم.  
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که در این پروژه‌ها از روش‌هایی استفاده کردیم که کشورهای پیشرفته استفاده می‌کنند اظهار داشت: نصب،‌کنترل،دانش و طراحی حلقه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که توسط متخصصان ایرانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که این پروژه‌ها توسط بچه‌هایی که میانگین سنی‌ آن‌ها کمتر از 32 سال بوده صورت گرفته افزود: مدیران ارشد ما که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند نیز این پروژه‌ها را هدایت کردند به طوری که آن‌ها فرماندهان جدیدی را نیز برای نسل‌های آینده تربیت می‌کنند.  
 
*پروژه‌های ایرانی در ممیزی‌های بین‌المللی قابل عرضه هستند

حسینی افزود: به لطف خداوند توانستیم ثابت کنیم که در ممیزی‌های بین‌المللی پروژه‌هایمان از قابلیت عرضه و ارائه برخوردار هستند.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چگونه هزینه‌ها را مدیریت کرده‌اید افزود: در شهرداری تهران اصلی به نام صحت، دقت و سرعت وجود دارد به گونه‌ای که ما هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم از کیفیت کار کم شود.
 
وی با اشاره به این که باید کارها و روش‌هایمان با سرعت به جلو پیش رود اظهار داشت: در عین حال باید مقرون به صرفه و با هزینه معقول کارهای خود را به جلو پیش ببریم.
 
حسینی با بیان این که بین تونل‌هایی که ساخته‌ایم همیشه مقایسه هزینه‌ای وجود دارد گفت: نباید این هزینه‌ها به صورت سرسام آور رشد کند بلکه برعکس باید محدود و کنترل یابد.  
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: همکاران بنده چه در سطح مناطق و نواحی و چه در سطح مراکز توانسته‌اند میان این پازل سه ضلعی تناسب ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به این که ما در همه موارد توانسته‌ایم تجربیات خوبی کسب کنیم افزود: همیشه باید در حال یاد گرفتن باشیم به طوری که اگر جایی نیازمند آسفالت باشد ابتدا هزینه‌اش را برآورد می‌کنیم و سپس دوام و کیفیتش را مورد ثبت و ضبط قرار می‌دهیم.  
 
حسینی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تقاطع بزرگراه صدر و رودخانه کن گفت: در آبان ماه دو سال پیش سیلابی رخ داد که سبب تخریب پلی شد که بر روی رودخانه کن شد.  
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که پل فتح حدود 20 سال پیش ساخته شده بود گفت: متاسفانه این پول 20 سال قبل تخریب شد به طوری که در عرض 2 شبانه روز حدود 15 متر بستر رودخانه کن شستشو شد.  
 
وی با بیان این که پایه‌های پل دچار سقوط و واگونی شده بود ادامه داد: سه دستگاه پل اصلی و یک پل شمالی جنوبی داشتیم که تخریب شد اما پل شمالی به همت همکاران حفظ شد و پل‌های میانه جنوبی را از دست دادیم.
 
حسینی ادامه داد: بزرگراه فتح یکی از بزرگراه‌های بسیار حیاتی و اصلی در غرب و جنوب غرب تهران محسوب می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که دو دستگاه پل سریع النصب اضطراری را در آنجا نصب کردیم افزود: به قولی که به مردم داده بودیم عمل کردیم و سعی کردیم تا این اتفاق دیگر رخ ندهد.
 
وی با اشاره به افتتاح پل طبیعت و پس از آن پل‌های امیرکبیر گفت:روز قبل از عید غدیر پل زیبای طبیعت را در یک مجموه افتتاح کردیم.  
 
* هدف اصلی شهرداری آرامش و آسایش مردم است 

حسینی با اشاره به این که شهردار تهران رویکرد نهاد خود را به نهادی اجتماعی تبدیل کرده است گفت: هدف اصلی شهرداری آرامش و آسایش مردم است به گونه‌ای که همه پروژه‌ها از این رویکرد برخوردار هستند.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به عنوان خلیج فارس که در 20 کلانشهر دنیا در مجموعه متروپل دیده شده است ادامه داد: به کار بردن نام خلیج فارس اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به مجموعه تپه‌های عباس آباد گفت: بنای این را داریم تا این مجموعه به عنوان مجموعه انحصاری در خدمت مردم باشد.
 
*پروژه پل طبیعت نگین فرهنگی جهان اسلام خواهد بود

حسینی با اشاره به این که این مجموعه‌های کارکرد اجتماعی، فرهنگی خواهد داشت افزود: انشالله این پروژه‌ها به عنوان نگین فرهنگی جهان اسلام محسوب خواهد شد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که هدف‌گذاری ما در مجموعه عباس آباد این است آن جا را به عنوان مجموعه‌ای در خدمت مردم قرار دهیم افزود: ان شالله این مجموعه در سطح کارکردهای بین‌المللی و در مقیاس جهان اسلام نیز مطرح خواهد شد.  
 
وی با اشاره به این که در این مجموعه پارک‌های متعددی را احداث کرده‌ایم افزود: پارک نوروز اتفاق بسیار خوبی است که در بین مجموعه‌های غربی و شرقی با پل طبیعت احداث شده است.  
 
حسینی با اشاره به این که پارک طالقانی در بخش شرقی بزرگراه مدرس است ادامه داد: مجتمع‌های بزرگ فرهنگی در این منطقه در حال ساخت است.  
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان این که چند روز پیش در این منطقه پل طبیعت به بهره‌برداری رسید که بوستان آب و آتش را به بوستان طالقانی متصل می‌کند خاطر نشان کرد: پل طبیعت در سه لول ارتفاعی تعریف شده که البته دارای کارکردهای پیدا است.
 
*این مجموعه بزرگ فرهنگی به عنوان دهکده سلامت مطرح می‌شود

وی با اشاره به این که در آینده لوازم تفریحی هم چون درشکه در این مجموعه خواهیم داشت ادامه داد: این مجموعه به عنوان دهکده سلامت نیز مطرح خواهد شد.

حسینی با اشاره این که این مجموعه ریه تنفسی تهران به حساب می‌اید گفت: البته باید گفت این ریه حفظ خواهد شد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان این که در این مجموعه بزرگ فرهنگی خانه کتاب احداث خواهد شد ادامه داد: موزه دفاع مقدس نیز در این مجموعه به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی با بیان این که پروژه‌های تکمیلی در حال ساخت است اظهار داشت: نوگلان و محصلان می‌توانند علم و دانش را در بستر مطالب قرآنی به خوبی فرا بگیرند.
 
حسینی با اشاره به این که این جموعه بزرگترین مرکز قرآنی کشور به حساب می‌آید گفت: سرای قرآن در این مجموعه طراحی شده که در آینده عملیات اجرایی آن نیز اغاز خواهد شد به گونه‌ای که در این دوره از مدیریت شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.  
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان این که تالار شهر در این مجموعه احداث خواهد شد ادامه داد: پکیج فرهنگی بزرگی در این مجموعه احداث خواهد شد البته با محوریت قرآن و فرهنگ دینی خواهد بود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه تعاملات فرهنگی با کشورهای اسلامی تاکنون صورت گرفته گفت: شعائر اسلامی، ارزش‌های نظام در سطح بین‌المللی و به خصوص در سطح جهان اسلام باید دنبال شود به گونه‌ای که ما در این موضوع حرکات خوبی را انجام داده‌ایم.
 
حسینی گفت: بزرگترین اتفاقات جهان اسلام دراین مجموعه رخ خواهد داد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه کاروانسرای سنگی 2 در چه مرحله ای است ادامه داد: پروژه‌های کاروانسرای سنگی پل ارتباطی بین بزرگراه صدر و مخصوص است.
 
وی با اشاره به این که این پروژه افتتاح شده است گفت: کاروانسرای سنگی شامل دو مجموعه است.
 
حسینی با بیان این که کاروانسرای سنگی به صورت تاریخی در این محل وجود دارد ادامه داد: به جهت حفظ نام این محل مجموعه پل‌های ساخته شده را کاروانسرای سنگی نامیدیم.  
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که بزرگراه‌های فتح، مخصوص و آزاد راه تهران کرج به هم وصل می‌شود ادامه داد: در قسمت شمالی این پروژه بزرگراه شهید حکیم قرار دارد که در قسمت غربی بزرگراه واقع است.
 
وی با اشاره به این که 11 کیلومتر عملیات پل سازی داریم گفت: بزرگراه شهید حکیم جز آخرین کارهای ما محسوب می‌شود.
 
*535 کیلومتر طرح جامع بزرگراهی در تهران ساخته شد

حسینی با بیان این که در طرح جامع بزرگراه شهر تهران 555 کیلومتر شبکه بزرگراهی دیده شده است که تاکنون 535 کیلومتر آن نیز ساخته شده است تصریح کرد: در سمت شرق بزرگراه شهید شوشتری و در سمت غرب بزرگراه حکیم واقع است به طوری که اگر این دو را بسازیم طرح جامع بزرگراهی به مرحله صددرصدی می‌رسد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان این که بزرگراه شهید حکیم 16 کیلومتر طول دارد افزود: این بزرگراه 11 تقاطع هم سطح دارد.
 
*تونل حکیم به همراه پل کاروانسرای سنگی در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به این که این بزرگراه یک تونل دو متری دارد ادامه داد: خوشبختانه براساس وعده‌ای که همکارانم داده بودند تا اخر مهر ماه کل عملیات را تمام خواهیم کرد و وارد عملیات هوشمندسازی تهویه خواهیم شد.  
 
حسینی با اشاره به این که انجمن بتن ایران پروژه کاروانسرای سنگی 2 را به عنوان سازه برتر بتنی در سال جدید انتخاب کرده است افزود: انشالله این مجموعه به همراه تونل حکیم در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.  
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که در داخل شهر تهران به غیر از تونل حکیم تونل‌های دیگری هم چون شهید صیاد شیرازی در دست مطالعه است گفت: تونل صیاد شیرازی یکی از پروژه هایی است که اگر به مرحله اجرا برسد حرف‌های بسیار زیادی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: احتمالا این تونل در سه طبقه ساخته می‌شود که دو طبقه برای رفت و برگشت ترافیکی و طبقه زیرین آن هم برای تهویه هوا و تاسیات خواهد بود.
 
وی با اشاره به این که برای اولین بار سعی کردیم این تونل ترافیکی را در محدوده شرق بازار ایجاد کنیم گفت: مردم باید بتوانند با حمل و نقل پاک خود را به محل مورد نظرشان برسانند.
 
*امسال 20 کیلومتر مترو با 14 ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد


حسینی با اشاره به این که از قبل برنامه‌ریزی کردیم تا این کار جهانی را ادامه دهیم افزود: دو رویکرد را در چند سال آینده دنبال خواهیم کرد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که امسال با زحمات همکارانم در مترو حدود 20 کیلومتر از مسیرهای مورد نظر را تحویل مردم خواهیم داد تصریح کرد: حدود 14 ایستگاه در خط 3 مترو، جنوب غربی را به شمال شرقی تهران وصل خواهد کرد.  
 
وی افزود: از این مقدار 17 کیلومتر با 11 ایستگاه در خط متروی 3 جنوب غربی تهران را به شمال شرقی شهر متصل می‌کند به بهره‌برداری خواهد رسید.  
 
حسینی تصریح کرد: امسال در بخشی از توسعه خط 4 متروی تهران ترمینال‌های 1 یا 2، فرودگاه مهرآباد را به ایستگاه اکباتان متصل می‌کنیم.

*تا سال 96، 260 کیلومتر مترو در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در دو تا سه سال آینده حدود 40 کیلومتر مترو در اختیار شهروندان تهران قرار خواهد گرفت و تا سال 96 این میزان به 260 کیلومتر خواهد رسید.  
 
وی با بیان این که 104 کیلومتر مترو در حومه تهران در حال ساخت است خاطر نشان کرد: متروی تهران به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با 54 کیلومتر طول حدود 80 درصد به متروی تهران ورامین هم نیز با حدود 50 کیلومتر طول نزدیک 40 درصد پیشرفت در ساخت داشته‌اند.
 
حسینی با تاکید براینکه اگر دولت کمک کند این آمادگی وجود دارد در سه سال آینده به اندازه کل تاریخ مترو در ایران قطار شهری تحویل مردم دهیم افزود: در 9 سال گذشته از 76 کیلومتر متروی ساخته شده به 152 کیلومتر رسیده‌ایم.
 
*در سه سال آینده به اندازه کل تاریخ مترو در ایران قطار شهری تحویل می‌دهیم

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که در کارهای عمرانی رکوردهای بسیار خوبی زده شده است گفت: 320 متر عملیات هوایی را در طول یک هفته انجام داده‌ایم.  
 
وی با اشاره به این که رکوردهای بی‌نظیری در کارهای مترو زده شده است افزود: از نظر مهندسی در کارهای اجرایی به راحتی می‌توانیم 15 کیلومتر را در سال تحویل مردم دهیم.
 
حسینی با اشاره به این که توان حفاری تا 30 کیلومتر است افزود: 70، 80 کیلومتر مترو را در دو سه سال آینده تحویل مردم می‌دهیم.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: تحول اساسی را در حوزه حمل و نقل انجام خواهد شد.  
 
*اولویت اول شهرداری بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه اولویت شهرداری چیست گفت: اولویت اول شهرداری با بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است زیرا پروژه‌های عمرانی در بطن شهرداری با رویکرد اجتماعی و فرهنگی لحاظ می‌شود.
 
حسینی با اشاره به این که ما به دنبال رفاه، آسایش و آرامش مردم هستیم گفت: این مسائل یکی از خواسته‌های به حق مردم به حساب می‌آید که تردداتشان سهل‌تر و سریع‌تر باشد و هم چنین با رفاه بیشتری صورت بگیرد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: هوای پاک حمل و نقل عمومی گسترده‌تر می‌خواهد البته شهرداری در این موضوع تنها دستگاه مسئول نیست.
 
وی با اشاره به این که شهرداری بیش از اندازه خود مسئولیت پذیرفته است گفت: باید سعی کنیم بستر را برای تمامی شهروندان اعم از مسائل مادی و معنوی فراهم کنیم.  
 
حسینی با تاکید براینکه از نظر معماری به شدت به دنبال معماری ایرانی اسلامی هستیم خاطر نشان کرد: کمیسیون های متعددی در این حوزه تشکیل شده است به گونه‌ای که اساتید مختلفی در آن نیز حضور دارند.  
 
* دکترین معماری اسلامی ایران را باید تدوین کنیم

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با تاکید براینکه باید دکترین معماری اسلامی ایران را تدوین کنیم خاطر نشان کرد: متاسفانه در این حوزه خیلی کم کاری شده است.
 
وی با اشاره به این که باید شهرها هویت خاص خود را داشته باشند افزود: باید معماری الیمی و بومی در کشور شکل بگیرد تا شهرها متناسب با اقلیم و فرهنگمان باشد.

حسینی با اشاره به این که باید به عنوان مقیاس و سنجش مسائل را در این حوزه دنبال کنیم ادامه داد: از همه اساتید دست یاری می‌خواهیم.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که منطقه 12 در زمره مناطق تاریخی تهران به حساب می‌آید ادامه داد: همه جاهای تهران جمعیت افزایش یافته است این در حالی است که در منطقه 12 جمعیت کم شده است.  
 
وی با اشاره به این بازار رکن هر شهر اسلامی به حساب می‌آید ادامه داد: باید قواعد بازار را حفظ کنیم تا فضا را برای سکونت از دست ندهیم.  
 
حسینی با اشاره به این که بافت تاریخی تهران در اولویت شهرداری است گفت: تمرکز ما در همه حوزه ها در منطقه 12 خواهد بود به گونه‌ای که باید استراتژی‌مان را درست تعریف کنیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به این که باید بازگشت به اصل هویت را در این مناطق به عنوان یک اصل در نظر بگیریم خاطرنشان کرد: 300 هزار نفر در منطقه 12 ساکن هستند این در حالی است که حدود 3 میلیون نفر در روز به رفت و آمد می‌پردازند.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.