سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کاهش اختصاص آب به بخش کشاورزی در پی کم شدن آب

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کم شدن آب با کیفیت مناسب و افزایش تقاضای آب در نیازهای محلی باعث شده که اختصاص آب به بخش کشاورزی کاهش یابد.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: با توجه به نیاز عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی، کشاورزان خود را در رقابتی شدید چه در زمینه میزان دریافت آب و چه در زمینه قیمت آب با بخش های دیگر نظیر صنعت بخصوص در فصل پر مصرف گیاه می یابند.

وی تصریح کرد: پُرواضح است از نقطه نظر اقتصادی، آبیاران باید با افزایش راندمان آبیاری اقتصادی ترین برداشت محصول به ازای هر واحد آب مصرفی داشته باشند.

ایرانی فام ادامه داد: اطلاعات کافی در مورد برنامه ریزی آبیاری برای رسیدن به این هدف بسیار ضروری است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به روش قدیمی برنامه ریزی آبیاری یادآور شد: روش سنتی و قدیمی برنامه ریزی به این شکل بود که رطوبت خاک اندازه گیری و برنامه ریزی به نحوی انجام می شد که آب کافی به خاک برسد که و در نتیجه رطوبت کافی در دسترس گیاه قرار می گرفت.

وی اظهار داشت: اهمیت برنامه ریزی آبیاری در این است که آبیار را قادر می سازد تا مقدار دقیق آب را برای تامین هدف خویش بکار گیرد که این سبب افزایش راندمان آبیاری می شود.

ایرانی فام تاکید کرد: تحقیقات جدید نشان می دهند تنش به میزان کم در زمان مناسب باعث افزایش کیفیت محصول می شود.
 
انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.