سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ درصد حمله‌های صرع در کودکان غیر قابل کنترل است

شاید بتوان گفت تنها بیست کودک از صد کودک تشنجی، حمله‌های غیر قابل کنترل دارند.

الهام فرلقانی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: صرع حالتی است که سلول‌های مغزی در زمانی نامشخص بیش از حد فعال می‌شوند و ترشح می‌کنند باید توجه داشت که صرع و تشنج با هم تفاوت دارند. 

وی افزود: شاید بتوان گفت از صد کودک تشنجی تنها بیست کودک حمله صرعی غیر قابل کنترل دارند، همانطور که گفته شد صرع از نظر نوع و شدت متفاوت است و ممکن است با مساله دیگری در ارتباط باشد. کودک با مراجعه به پزشک برای گرفتن نوار مغز معرفی می‌شود، چرا که یک راه تشخیص صرع نوار مغز است، ممکن است علت بروز صرع تومور‌ها و یا کمی قند خون و موارد دیگر باشد، بنابراین مراجعه به پزشک الزامی است. 

این متخصص کودکان اظهار داشت: صرع معمولا با تشنج آغاز می‌شود، بنابراین پزشک باید با تشخیص درست و به موقع خود و همچنین با تجویز دارو این تشنج‌ها را کنترل کند اما باید گفت در بیماری صرع حتی پس از مصرف دارو هم ممکن است تشنج‌ها تکرار شوند. نکته بسیار مهم در درمان این بیماری مصرف دارو‌ها در زمانهای مشخص است، به این صورت که هرگز نباید در مصرف داروهای تجویزی کوتاهی و غفلت کرد و باید دوره درمان را طبق نظر پزشک تکمیل کرد. 




انتهای پیام/
برچسب ها: صرع ، مغز ، تشنج ، تومور ، التهاب ، قندخون ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.