سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردی در جمع خبرنگاران:

اظهارات وزیرخارجه عربستان ناشی از کهولت سنش است/ سیاست‌های ترکیه در بحث داعش قابل قبول نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر مداخلات ایران در عراق و سوریه ناشی از کهولت سن وی است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علاءالدین برجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز در حاشیه مراسم ترحیم صبیه حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات سعود الفیصل مبنی بر مداخلات نظامی ایران در سوریه و عراق گفت: اظهارات وزیر خارجه عربستان ناشی از کهولت سن وی است.

بروجردی ادامه داد: مطالبی که وزیر خارجه عربستان درباره ایران مطرح کرده است درواقع هیچ تناسبی با حرکت تعامل‌گرایانه اخیر دولت یازدهم در ارتباط با عربستان ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این که ایران تعاول سازنده خود را با جهان حفظ کرده است اظهار داشت: تمامی دنیا با عملکرد ایران آشنا هستند و حتی آمریکا که دشمن درجه یک ما محسوب می‌شود به نقش سازنده ایران در منطقه معترف است.

بروجردی تاکید کرد: ما سرمدار حرکت ضد تروریستی در منطقه هستیم ضمن این که خودمان بزرگترین قربانی تروریسم محسوب می‌شویم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نقش ایران در عراق جهت خنثی‌سازی تروریست تشریح کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در عراق بسیار با اهمیت بود به گونه‌ای که دولت عراق صراحتا به این موضوع تاکید داشت.

بروجردی با بیان این که اگر واژه اشغالگری زیبنده کشوری باشد آن کشور عربستان است تاکید کرد: امروز ما شاهد هستیم که مردم بحرین سال‌ها تحت عنوان نیروهای سپر جزیره‌ای از سوی عربستان رنج می‌برند که این موضوع نقض قوانین بین‌المللی است.

بروجردی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون علت غیبتش در همایش همگرایی اصولگرایان گفت: هفته گذشته مجلس تعطیل بود و من برای سرکشی به حوزه انتخابی خود به بروجرد رفته بودم و تازه به تهران برگشته‌ام.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در صورت حضور در تهران در همایش مذکور شرکت می‌کردید یا خیر اظهار داشت: همه ما اصولگرا هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون توافق پنهان ترکیه با دیگر کشورها برای مقابله با داعش گفت:‌ من از چنین توافقی مطلع نیستم اما واقع مطلب این است که مجموعه سیاست‌های ترکیه در بحث داعش قابل قبول نیست چون این گروه تروریستی جز کشتار مسلمانان و ایجاد تفرقه خاصیت دیگری ندارد و ترکیه باید در سیاست‌هایش در قبال داعش تجدیدنظر کند.

بروجردی در پاسخ به سوالی درباره ناامنی برخی از مرزهای شرقی کشور از سوی گروهک های تروریستی تصریح کرد: اگر نگاهی به آمار سقوط‌های هواپیماهای کل جهان کنیم مشاهده می‌شود که آمریکا در این زمینه رتبه نخست را  دارد و نمی‌توان سقوط هر هواپیمایی را به ناامنی تعبیر کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همسایگان جمهوری اسلام یکشورهایی هستند که ناامنی را به منطقه صادر می‌کنند و ما در این خصوص از کشور پاکستان که با ما قرارداد امنیتی دارد گله‌مند هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بردجردی ، کمیسیون ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمود
۰۳:۴۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
عربستان و ترکیه محل پرورش تروریست و کمک تسلیحاتی و اطلاعاتی و مالی و غیره هستند و باید تاوان این گناه بزرگ و خیانت در حق قران و اسلام و مسلمانان و کشته شدن انها را بدهند و ملت عربستان و ترکیه میتوانند در این راستا دولتشان را مجبور به دست کشیدن از خیانت به اسلام بکنند.