سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون رییس جمهور خبر داد

همکاری کارشناسان خصوصی و دولتی برای تدوین برنامه جامع توسعه پایدار

سلطانی فر با بیان اینکه از دست‌اندرکاران و کارشناسان خصوصی و دولتی برای تدوین برنامه جامع توسعه پایدار دعوت به همکاری می کنیم، اظهارداشت: دولت تدبیر و امید برنامه‌های گسترده‌ای در بخش گردشگری مبنی بر اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله دارد که ورود20 میلیون گردشگر خارجی به کشور میسر می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مسعود سلطانی فر در سمپوزیوم بین المللی سازمان ملل متحد برای زمینه سازی گردشگری پایداراظهارداشت:انسان به صورت فطری به دنبال توسعه است که برای رسیدن به آن لوازم و جوانبی لازم است.

وی در ادامه گفت:بهترین تعریف برای توسعه پایدار، توانایی انسان‌ها و جوامع مختلف در مدیریت استفاده از منابع محدود برای رسیدن به حداکثر توسعه است، البته در این شرایط مدیران و برنامه‌ریزان باید به صورتی عمل کنند،که با هموار شدن مسیر توسعه فکر نسل‌های آینده هم باشند.  
سلطانی فر تاکید کرد: در صورتیکه توسعه پایداردر جوامع به عنوان بهره‌مندی یکسان از امکانات باشد،مطمئنا گردشگری به عنوان عامل مهم رسیدن به این هدف تعیین می‌شود.  

معاون رییس جمهور بیان کرد: توسعه گردشگری با ابعاد زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی و برقراری تعادل بین این سه جنبه توسعه بلند مدت را تضمین خواهد کرد.

وی اظهارداشت: با نزدیک شدن به سال 2015 زمان اجماع ملل برای ریشه‌کنی فقر، ارتقاء سطح زندگی و صیانت از محیط زیست،ارتقاء سطح زندگی و آسایش در سایه اهداف هزاره باید به صورت جدی دنبال شود و زمان آن فرا رسیده تا تدابیر عملیاتی اتخاذ شود تا از تفکر به عمل برسیم.  

سلطانی فر با ابراز تأسف نسبت به پدیده افراط‌ گرایی در جهان، افزود: پدیده افراطی گرایی  مانع گردشگری پایدار می شود، که بدون شک نشر افراطیون خشونت را افزایش می‌دهد و تخریب‌ها را برای نسل آینده به جا خواهد گذاشت.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: ما پدیده افراطی گرایی را محکوم و رفتار ضد طبیعی و بشری می دانیم، و طبق گفته های رئیس جمهور کشورمان در مجامع بین‌المللی ، ما نیز دولت‌ها و ملت‌ها را به جهانی ضد خشونت و دور از افراطی‌گری دعوت می‌کنیم.  

وی اظهار داشت: لزوم یکپارچه‌سازی اصول توسعه پایدار، آمادگی ایران برای افزایش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه با کشورهای مختلف برای عملی کردن سیاست‌های ملی و بین‌المللی گردشگری ضرورت دارد.

سلطانی فر با بیان اینکه از دست‌اندرکاران و کارشناسان خصوصی و دولتی برای تدوین برنامه جامع توسعه پایدار دعوت به همکاری می کنیم، اظهارداشت: دولت تدبیر و امید برنامه‌های گسترده‌ای در بخش گردشگری مبنی بر اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله  دارد که ورود20 میلیون گردشگر خارجی به کشور میسر می کند.  

معاون رئیس جمهوردر پایان گفت: دستیابی به حضور 20 میلیون گردشگر از حدود 5 میلیون گردشگر فعلی راه پرپیچ و خمی است و نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است که در این راستا برنامه ششم توسعه را تهیه و تقدیم مجلس نموده ایم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.