سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی وار:

ائتلاف ضدداعش و بازی‌هایی سرشار از ائتلاف سازی، اقدامات تلافی‌جویانه و خائنانه برای پیشبرد منافع

پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی به قلم "جان باچلر" نوشت: جنگ با داعش جنگی است که بازیگران آن، از ائتلاف سازی، اقدامات تلافی جویانه و خائنانه برای پیشبرد منافع خود استفاده می کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، عناوین اخیر اخبار مربوط به داعش و جنگجویان چچنی نه تنها حاکی از دامنه گسترده فعالیت های این جنگجویان است، بلکه نشان می دهد نقش آمریکا در مقابله با دشمنان تا چه حد کمرنگ و کم اهمیت است. 

روزهای اخیر سه خبر درباره فعالیت های تروریستی جنگجویان چچنی و داعش منتشر شد. خبر اول این بود که یک عامل انتحاری در گروزنی، مرکز جمهوری چچن در کنسرتی که به مناسبت تولد رمضان قدیرف، رئیس جمهوری چچن و یک روز ملی در گروزنی برگزار شده بود، مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد. این انفجار پنج کشته و 12 زخمی بر جا گذاشت. 

دومین خبر مربوط به کوبانی( عین العرب )، شهر کردنشین واقع در شمال سوریه بود که فرماندهی حمله به آن را یک چچنی به نامن ابوعمرالچچنی به عهده دارد. وی همان کسی است که فرماندهی جنگجویان داعش را در پیشروی به سوی موصل و تصرف این شهر در ژوئن گذشته بر عهده داشت. 

سومین خبر مربوط به عذرخواهی جو بایدن ، معاون رئیس جمهور آمریکا از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به خاطر بیان برخی سخنان در دانشگاه هاروارد است. 

با پی بردن به ارتباط داعش و جنگجویان چچنی می توان فهمید که چرا داعش با وجود حملات هوایی آمریکا و قدرت نظامی جمعی آمریکا و بازیگران منطقه، به تلاش خود برای تصرف اراضی بیشتر و گسترش قلمرو خود ادامه می دهد. 


کوبانی
چچنی ها، عناصر داعش به شمار می روند. چچنی های تحت فرماندهی امیر عمر الچچنی، در صف مقدم داعش برای تصرف کوبانی قرار دارند، زیرا داعش می داند که خشونت و تعصب چچنی ها بیشتر از جنگجویان دیگر است. 


آنکارا
بایدن در مورد کمک ترکیه به داعش و جبهه النصره در سوریه درست گفت. با وجود این، وی باید به هر صورت ممکن حرف های خود را پس می گرفت. عذرخواهی وی از اردوغان نشان دادن که نقش آمریکا در مبارزه با داعش تا چه حد کم اهمیت است. 

اردوغان از داعش و جبهه النصره برای تضعیف اسد و حامی وی یعنی ایران، و همچنین افزایش سلطه ترکیه در منطقه حمایت می کند. 

اردوغان همچنین به این علت از داعش حمایت می کند که این گروه در حال سرکوب کردهاست. ترکیه مدعی است که به کردهای کوبانی کمک خواهد کرد، اما در واقع ترکیه از چچنی ها حمایت می کند و  اجازه داده است این جنگجویان عضو داعش هدایت حملات علیه کردهای مسلح کوبانی را بر عهده گیرند. 

در نهایت، اردوغان از حمایت از داعش و جبهه النصره به عنوان راهی برای تقویت برتری خود بر عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه قطر استفاده می‌کند. 



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.